وزیر ارتباطات وعده داد که شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۴۰۲ رشدی ۱۵ درصدی را تجربه کند سطح پیشرفت آن به ۷۵ درصد برسد.

زارع‌پور: فرقی بین پلتفرم‌های خارجی نیست، همه برای فعالیت در ایران باید مقررات ما را بپذیرند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایجاد شبکه ملی اطلاعات یکی از تکالیف جدی وزارت ارتباطات محسوب می‌شود که براساس مصوبۀ شورای عالی فضای مجازی برعهده ما قرار گرفته است، اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده در مجموعه وزارت ارتباطات، میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ازابتدای دولت از ۲۳ درصد به ۶۰ درصد رسیده است که برنامه امسال ما این است که این عدد را به ۷۵ درصد برسانیم.

وی با بیان این‌که «شبکۀ ملی اطلاعات یک شبکۀ پرسرعت، باکیفیت و امن است»، افزود: محدودیت اینترنت ربطی به شبکه ملی ارتباطات ندارد و هرچه سرعت شبکه داخل کشور بیشتر باشد، سرعت اینترنت هم بیشتر می‌شود. ما چیزی به اسم اینترنت ملی نداریم، یک شبکه داخلی وجود دارد که ارتباطات درون آن جریان دارد، در داخل این شبکه انواع اطلاعات جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم به دنبال اتصال تمام منازل شبکۀ پرسرعت فیبرنوری است تا سرعت‌های چند ده‌ برابری و چند صدبرابری مگابیتی محقق شود که تعداد مشترکان این شبکه تا پایان سال گذشته به ۲ و نیم میلیون خانوار رسید و بنا دارین تا آخر دولت این عدد را به ۱۰ میلیون نفر برساینم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اینکه شرط پذیرش مقررات داخلی و دایر کردن دفتر برای فعالیت شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن‌های خارجی برای چند پلترم مشخص است؟ گفت: این قانون شامل همه سکوها و پلتفرم‌های خارجی است و هر سرویس دهند خارجی که بخواهد در کشور ما فعالیت کند باید این تعهدات را بپذرد و اجرا کند.

زارع پور درباره اعراضات بازنشستگان مخابرات و مشکلات آن‌ها هم با یادآورری اینکه  شرکت مخابرات واگذار شده است و امور داخلی آن ارتباطی به وزارت ارتباطات ندارد، ولی ما پیگیر مشکلات بازنشستگان این سازمان بودیم.

وی گفت: سال گذشته مخابرات به دولت تعهد داد تا افزایش تعرفه‌ها را صرف مشکلات پرسنل داخلی مخابرات و بازنشستگان کند و تا یک سوم از افزایش تعرفه را به رفع مشکلات بازنشستگان خو اختصاص دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.