معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان گفت: ۱۱ هزار حامی ایتام و فرزندان محسنین (بد سرپرست) به حامیان این نهاد حمایتی در سال جاری افزوده شده است.

۱۱ هزار حامی ایتام به کمیته امداد خوزستان اضافه شدند

به گزارش قدس آنلاین، جمشید هاشمی‌فرد با اشاره به همکاری خوب مردم استان در حمایت از اقشار نیازمند بیان‌کرد: ۴۴ هزار حامی ایتام و محسنین در خوزستان با این اداره کل همکاری دارند که با افزوده شدن این تعداد حامی امکان حمایت از نیازمندان بیشتر می‌شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به آغاز پرداخت زکات کشاورزان افزود: جمع آوری، هزینه کرد و مصارف زکات باید برای مردم تبیین شود تا بیشتر به اهمیت فریضه پرداخت زکات واقف شوند.

کمیته امداد متولی جمع آوری زکات است

هاشمی‌فرد با بیان اینکه مصارف زکات بیشتر در کارهای عام المنفعه انجام می‌شود گفت: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات تنها متولی جمع آوری زکات است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان بیان کرد: زکات‌ جمع آوری شده یک منطقه یا روستا برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، تهیه جهیزیه، فعالیت‌های فرهنگی و کمک هزینه تحصیلی، درمان، مسکن نیازمندان همان منطقه صرف می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به جمع آوری ۴۱۰ میلیارد ریال زکات فطریه در سال جاری افزود: زکات فطریه در بخش‌های مختلف عام، سادات،کفارات عمد و غیرعمد برای حل مشکل نیازمندان و محرومان هزینه می‌شود.

۱۳۰ هزار خانواده معادل ۳۰۰ هزار نفر در خوزستان تحت پوشش کمیته امداد هستند. ۲۶ هزار یتیم و محسنین در حال حاضر تحت پوشش این نهاد حمایتی استان قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.