مجری یک برنامه رادیویی که تقریبا به تمامی کشورهای جهان سفر کرده است، در آستانه دومین سالگرد استقلال کشور خود ساخته اش در ایالت کالیفرنیا قرار دارد.

داستان مردی که از همه کشورهای جهان بازدید کرد و کشور خود را ساخت

به گزارش قدس آنلاین، رندی ویلیامز که هر شب یک برنامه رادیویی اجرا می کند، زندگی خود را صرف بازدید از همه کشورهای جهان کرده است. در حالی که تنها یک کشور به رسمیت شناخته شده سازمان ملل برای بازدید او باقی مانده بود، تصمیم گرفت یک قطعه زمین خشک و خالی به مساحت بیش از ۱۱ هکتار در صحرای کالیفرنیا بخرد تا "کشوری" جدید به نام برنامه رادیویی خود بسازد.

او اکنون سلطان کشور خود خوانده اِسلوجامستان (Slowjamastan) است و با پوشیدن بهترین کت و شلوار و عینک آفتابی اش، در ساعت ۱۲:۲۶ بعد از ظهر اول دسامبر سال ۲۰۲۱ رسماً استقلال خود را از ایالات متحده آمریکا در دفتر روبازش در «دوبلندیا» پایتخت کشورش از طریق رادیو اعلام کرد.

حالا که دو سال از آن زمان می گذرد، و در حالی که سلطان اسلوجامستان چندین قانون عجیب و غریب مثل ممنوعیت پوشیدن دمپایی برند کروکس را در کشورش اعلام کرده است، جمهوری او تمام ویژگی های یک دولت-ملت نوپا را دارد. گذرنامه های خود را صادر می کند، پرچم خود را به اهتزاز در می آورد، واحد پول خود را چاپ می کند که «دوبل» نامیده می شود و یک سرود ملی دارد که در مناسبت های ایالتی نواخته می شود. جمهوری اسلوجامستان حتی بیش از ۵۰۰ شهروند ثبت شده نیز دارد، در حالی که گفته می شود ۴۵۰۰ شهروند دیگر به صورت مشروط تایید شده اند یا در صف انتظار برای شهروندی هستند. اکنون که ویلیامز قرار است هدف زندگی خود را برای بازدید از تمام کشورهای جهان تکمیل کند، از گردشگران دعوت می کند تا از جمهوری اسلوجامستان بازدید کنند زیرا او قصد دارد بزرگترین «ریز کشور» جهان را ایجاد کند.

ویلیامز مدتی قبل از سفر به ترکمنستان، آخرین کشور در فهرست ۱۹۳ کشوری که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است، گفت: «وقتی در رادیو نیستم، احتمالاً به کشوری سفر می کنم که بیشتر افراد نام آن را نشنیده اند. یکی از دلایلی که من اسلوجامستان را ایجاد کردم این بود که بعد از ۱۹۳ کشور، من کشور ۱۹۴ را می خواستم!»

داستان مردی که از همه کشورهای جهان بازدید کرد و کشور خود را ساخت

"کشور" خودخوانده ویلیامز که به صورت رسمی «سرزمین های متحد ملت مستقل جمهوری خلق اسلوجامستان» نامیده می شود، در نزدیکی جاده ۷۸ ایالت کالیفرنیا، در فاصله دو ساعت و نیم در شمال غربی شهر سن دیگو قرار دارد. این کشور قطعه زمین کوچک بیابانی بیش نیست، اما ویلیامز یک تابلوی عظیم با جمله "به اسلوجامستان خوش آمدید" در کنار بزرگراه نصب کرده، یک پست کنترل مرزی ساخته و پرچم رنگارنگ کشورش را بالای دفتر بدون سقف حکمرانی اش به اهتزاز درآورده است. ویلیامز در جریان سفرهای پر شمارش پس از بازدید از مناطقی که اغلب توسط رهبران عجیب و غریب اداره می شوند الهام گرفت تا کشور خود را ایجاد کند.

در آگوست ۲۰۲۱، ویلیامز از جمهوری مولوسیا، یک منطقه ۱۱.۳ هکتاری در نوادا که در سال ۱۹۹۸ استقلال خود را از ایالات متحده آمریکا اعلام کرد، بازدید کرد و در آنجا توسط «عالیجناب رئیس جمهور کوین باگ» یک تور شخصی به وی داده شد. او در مورد «جنگ» جاری جمهوری مولوسیا با آلمان شرقی که اکنون کشوری به این نام نداریم، قرار گرفت و همینطور یاد گرفت که چگونه پول محلی با عکس خودش را روی آن چاپ کرده و گذرنامه اختصاصی برای کشورش برای عبور و مرور به ایالات متحده درست کند.

وقتی ویلیامز در خانه خود در سن دیگو حضور داشت، بلافاصله شروع به طراحی برنامه‌های بزرگ برای کشور کوچک خود کرد. در اکتبر ۲۰۲۱، او یک قطعه زمین را به قیمت ۱۹۰۰۰ دلار خریداری کرد و تا دسامبر، استقلال اسلوجامستان را اعلام کرد.

دیکتاتوری در صحرا

ویلیامز در توضیح سیستم «حکومت» جمهوری خود می‌گوید: «ما اکثر اوقات یک دیکتاتوری هستیم. البته در مواردی، ما مراسم رای گیری و همه پرسی ویژه برگزار خواهیم کرد. اخیراً به شهروندان اجازه دادم در مورد میوه ملی، ورزش و حتی نام حیوان ملی ما رای دهند.»

ممکن است برای یک «جمهوری» کاملاً متناقض به نظر برسد که یک دیکتاتور به عنوان رئیس دولت خود داشته باشد، اما نکته اینجاست که سفرهای ویلیامز او را به برخی از جالب ترین مقاصد جهان برده است و او از نزدیک کیش های عجیب و تناقضات موجود در برخی از کشورها را دیده است. ویلیامز دوست دارد با یونیفرم سلطنتی سبز روشن خود، با مدال های نظامی مصنوعی، سردوش های طلایی و عینک آفتابی رنگی، برای عکاسان ژست بگیرد و سخنرانی کند. او هنگام میزبانی رویدادها در جمهوری اسلوجامستان، خود را با «مرزبانان» و نیروهای امنیتی احاطه می‌کند و فهرستی از ممنوعیت‌هایی را اجرا می‌کند که همه شهروندان و بازدیدکنندگان برای جلوگیری از «تبعید» باید از آنها پیروی کنند. در حال حاضر، این ممنوعیت‌ها شامل «دمپایی با برند کروکس»، «رپ خواندن» و «گذاشتن پا بر روی داشبورد خودرو» است!

داستان مردی که از همه کشورهای جهان بازدید کرد و کشور خود را ساخت

شخصیت و لباس ویلیامز به خوبی نشان دهنده پارادوکس های موجود در سیاست و دیکتاتوری‌ اوست، و صف طولانی از مردم آماده مشارکت در آزمایش خرد ملی او هستند. مردم می‌توانند از طریق وب‌سایت Slowjamastan.com برای شهروندی و موقعیت‌های کابینه این کشور درخواست دهند، که محبوبیت فوق‌العاده‌ای دارد و تعداد درخواست‌ها به هزاران نفر می‌رسد. او اکنون مرز را به روی گردشگران نیز باز کرده و محبوب‌ترین فعالیت‌ها در کشور او شامل گرفتن عکس سلفی در مقابل تابلوی اسلوجامستان، بازدید از میدان استقلال و جستجو برای پیدا کردن حیوان ملی این کشور یعنی راکون است. برنامه های بزرگ بعدی ویلیامز نیز به دست آوردن بودجه کافی برای ساختن یک رودخانه مصنوعی، مزرعه، یک مرکز باربیکیو که گردشگران بتوانند همه چیز روی آن سرخ کنند و البته مجسمه یا بنای یادبود رهبر بزرگ این کشور یعنی خود او است!

همچنین در طول سال این کشور میزبان فعالیت هایی مانند مهر زدن پاسپورت اسلوجامستان، شرکت در مراسم بزرگداشت ایالت‌های جدید برای این کشور و حتی ملاقات با سلطان آن است.

در جستجوی به رسمیت شناخته شدن دیپلماتیک

ویلیامز می گوید که روی ایجاد روابط دیپلماتیک با سایر کشورها کار می کند و در سفرهای اخیرش بر گذرنامه اسلوجامستان خود مهر ۱۶ کشور مختلف از جمله آفریقای جنوبی، نیوزلند، وانواتو و ایالات متحده را زده است.

او به وضوح بیان می کند که اسلوجامستان از نظر فنی معیارهای یک دولت-ملت مستقل را مطابق با کنوانسیون ۱۹۳۳ مونته ویدئو که معمولاً به عنوان بهترین تعریف از یک کشور ذکر شده است، برآورده می کند. کنوانسیون مونته ویدئو یک کشور را ملزم می کند که جمعیت دائمی، قلمرو مشخص، دولت و ظرفیت برقراری روابط دیپلماتیک با سایر کشورها داشته باشد، همه پیش نیازهایی که ویلیامز ادعا می کند جمهوری اسلوجامستان آن ها را رعایت کرده است.

مرحله بعد از آن نیز این است که ویلیامز بتواند شاهد به رسمیت شناخته شدن جدایی کشور کوچک خود از ایالات متحده باشد، اگرچه این حتی برای ویلیامز نیز کمی دور از ذهن به نظر می رسد. او در این باره می گوید: «من در مورد به رسمیت شناخته شدن جدایی ام از ایالات متحده کمی ناامید هستم. علی‌رغم ایمیل‌ها و پیام هایی که به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و مای اسپیس ارسال کرده ام، هیچکدام از آن ها خوانده نشده اند. شاید این پیام ها در پوشه هرزنامه او گیر کرده اند!»

منبع: سی‌ان‌ان

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.