شهردار منطقه ۲ شهر کرمانشاه با اشاره به قدمت ۵۰ ساله پل جوانشیر، گفت: مرمت و بازسازی نمای ظاهری این پل از نهم فروردین ماه شروع کرده‌ایم و حدودا تا پایان خردادماه به اتمام می‌رسد.

پل ۵۰ ساله «جوانشیر» کرمانشاه بازسازی شد

به گزارش  قدس آنلاین، بازسازی نمای ظاهری پل قدیمی جوانشیر شهر کرمانشاه به صورت سنتی و اسلامی از فروردین‌ماه امسال آغاز شده وهم‌اکنون به مراحل پایانی رسیده است.

ساخت پل جوانشیر سال ۱۳۴۶ آغاز و در سال ۱۳۵۱ به بهره‌برداری رسید. در یک سمت پل، محله جوانشیر قرار داشته و در سمت دیگر آن بازارهای علاف‌خانه، طلافروشان، بازار کُردها و سایر بازارهای قدیمی کرمانشاه قرار دارد.

یک سمت پل به «مسجد آیت‌الله میبدی» در محله جوانشیر منتهی می‌شود که در این راستا زیرپل  به صورت شمسه کاری (شیشه‌های رنگی که در مساجد کاربرد دارد) بازسازی شده است.

حامد لعل‌بخش، شهردار منطقه ۲ شهر کرمانشاه در این راستا ضمن اشاره به قدمت ۵۰ ساله پل جوانشیر، گفت: این پل ۲۴ متر طول دارد و ارتفاع آن ۶ متر است که بازار سنتی را به محله جوانشیر  وصل می‌کند.

وی افزود: با توجه به قدیمی بودن این پل با پیشنهاد شهردار کرمانشاه، مرمت و بازسازی را از نهم فروردین ماه شروع کرده‌ایم و حدودا تا پایان خردادماه به اتمام می‌رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.