مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: امسال نیز مانند سال گذشته، پویش مدیریت مصرف انرژی برق، ویژه فعالان رسانه توسط این شرکت راه‌اندازی شده است و امیدواریم با استقبال خوب رسانه‌ها همراه باشد.

شروع پویش رسانه‌ای مدیریت مصرف برق در شیراز

به گزارش قدس آنلاین، سید باقر احمدی یکشنبه ۲۸ خرداد با اشاره به نقش کلیدی رسانه در ارتقاء آگاهی و دانش جامعه و اطلاع‌رسانی، به خبرنگاران گفت: پویش اصحاب رسانه، امسال نیز با هدف ترغیب خبرنگاران، دبیران، سردبیران و مدیران مسئول رسانه‌های مکتوب و برخط به تولید محتواهای آموزشی، ترویجی، تبلیغی و ... پیرامون اهمیت و راهکارهای مدیریت مصرف انرژی و اثرات آن، برگزار می‌شود.

او یکی از اهداف این پویش را ایجاد حساسیت بین اصحاب رسانه برای تحقیق و پایش اطلاعات و آمارهای مرتبط با صنعت برق در سطوح استانی، ملی و جهانی، ذکر و اضافه کرد: قطعا ارتقا دانش و آگاهی‌های فعالان رسانه، با توجه به نقش فرهنگساز این گروه از نخبگان جامعه، اثرات مطلوبی در اجرای طرح‌های با شاخصه‌های فرهنگی خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه، مدیریت مصرف انرژی در ابعاد مختلف دارای اهمیت ویژه است، گفت: مصرف انرژی یک شاخص در ارزیابی افراد جامعه در مواجهه با موضوع مسئولیت اجتماعی محسوب می‌شود.

احمدی با بیان اینکه در سالیان اخیر به واسطه توجه بیشتر نخبگان به مسائل زیست محیطی، فضای امیدوار کننده‌ای برای تنویر افکار عمومی ایجاد کرده است، گفت: نخبگان جامعه، رهبران فکری و اصحاب رسانه می‌توانند با استفاده از شیوه‌های اقناع مخاطب (اعم از ارتباطات اقناعی، تاثیر نفوذ گروه) نقش موثری هم در اگاهی بخشی جامعه و هم تغییر سبک مصرف انرژی برق داشته باشند.

او با اشاره بر اینکه میانگین مصرف انرژی برق در ایران بیش از میانگین بسیاری از کشورهاست، گفت: یکی از مباحث مهم در بهبود شاخص‌های زندگی، فرهنگسازی پیرامون مسائل مرتبط با فرهنگ شهروندی منجمله روش‌های صحیح استفاده از امکانات و ابزار موجود و بهره‌وری بیشتر است.

مدیر روابط عمومی توزیع نیروی برق شیراز عنوان کرد: در پویش مورد اشاره، همه علاقه مندانی که اکنون شاغل در رسانه هستند، این امکان را خواهند داشت که با تولید و انتشار محتواهایی اعم از خبر، گزارش، مصاحبه، فیلم، موشن گرافی و ... که هدف فرهنگسازی مدیریت مصرف انرژی را دنبال کند؛ شرکت داشته باشند.

احمدی گفت: دستیابی به سطحی مناسب از مصرف در بخش‌های مختلف، به ویژه انرژی، نه تنها تاثیر منفی بر میزان رفاه شهروندان ندارد بلکه منجر به ایجاد آرامش و ثبات و متناسب سازی درآمد و هزینه خانوارها خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.