رئیس پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده که با ادامه وضعیت فعلی نمی‌تواند برای سال چهارم به کار خود ادامه دهد.

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی بدلیل اختلافات داخلی کناره گیری می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه اختلافات و درگیری‌های داخلی در رژیم صهیونیستی، این بار «یاکوف (کوبی) شبتای»، کمیسر پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که او نمی‌تواند برای چهارمین سال در سمت خود باقی بماند و بدلیل اختلافات جاری با ایتمار بن گویر، وزیر امنیت ملی از مقام خود به عنوان رئیس پلیس کناره گیری خواهد کرد.

شبتای در سخنرانی خود در آکادمی پلیس ملی در بیت المقدس این خبر را اعلام کرد.

شبتای گفت: «در یک یادداشت شخصی، در طول مدت دو سال و نیم گذشته من به عنوان کمیسر، در سه کابینه و سه وزیر خدمت کرده ام. من از ابزارهایی که در اختیار دارم تا حد توانم برای حفظ استانداردهای حرفه‌ای مطابق با پروتکل استفاده کرده ام. برکسی پوشیده نیست که با شرایط فعلی قصد ندارم سال چهارم خدمت کنم.»

دوره استاندارد برای رؤسای پلیس در رژیم صهیونیستی سه سال است، اما اغلب مأموریت آن‌ها تا سال چهارم تمدید می‌شود.

شبتای در سخنرانی خود همچنین گلایه کرد که پلیس برای انجام مأموریت‌های محول شده بسیار کم توان و کوچک است. او گفت که وضعیت بدتر می‌شود. شبتای افزود: «ماشین های گشت و افسر کافی وجود ندارد.»

نتایج یک نظرسنجی که از سوی پژوهشکده مستقل کانتر انجام و از سوی رادیو رژیم صهیونیستی منتشر شده نشان می‌دهد که نیمی از صهیونیست‌ها معتقدند آینده این رژیم طی سالهای آتی وخیم‌تر خواهد شد.

در این نظرسنجی ۵۵۳ صهیونیست بالای ۱۸ سال شرکت کرده‌اند.

این در حالیست که تنها ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که آینده رژیم صهیونیستی طی سالهای آتی بهتر خواهد شد. ۱۹ درصد نیز اعلام کرده‌اند که هیچ تغییری رخ نخواهد داد.

اویل این هفتته نیز ده‌ها هزار صهیونیست برای بیست و پنجمین هفته متوالی علیه کابینه راستگرای «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کودتای قضائی او، در تل آویو و برخی شهرهای دیگر دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات در شامگاه شنبه، چند روز پس از آن صورت گرفت که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد برنامه جنجالی خود برای تغییر قوانین قضاییی را ادامه دهد.

معترضان با نصب بنرهایی که روی آن نوشته شده بود «اسرائیل در حال سوختن است» و نتانیاهو را «دشمن دموکراسی» می‌دانستند، در قلب مرکز تجاری تل آویو تجمع کردند.

تصمیم مخالفان نتانیاهو برای از سرگیری دوباره تظاهرات علیه او و طرح جنجالی کابینه‌اش بیانگر این است که ساکنان سرزمین‌های اشغالی به وعده‌های نتانیاهو هیچ اعتمادی ندارند و فشارهای سیاسی داخلی همزمان با فشارهای نظامی خارجی تحمیل شده از جانب مقاومت، آینده رژیم صهیونیستی را با سرنوشت مبهمی مواجه کرده است.

از سوی دیگر، نتایج یک نظرسنجی انجام شده که از سوی روزنامه معاریو منتشر شده، نشان می‌دهد محبوبیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی کاهش یافته است. در شش ماه گذشته، اراضی اشغالی شاهد تظاهرات گذشته علیه طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو بوده است و مخالفان این طرح آن را تلاشی برای کاهش قدرت‌های مقام‌های قضائی در برابر قدرت‌های اجرایی دانسته‌اند.

بر اساس این گزارش، ائتلاف حزبی نتانیاهو نیز از محبوبیت خوبی در میان صهیونیست‌ها برخوردار نبوده و در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی شاهد دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.