رئیس ستاد مرکزی ثبت‌نام دانش‌آموزان به تشریح جزئیات نام‌نویسی دانش‌آموزان در مدارس پرداخت.

نحوه ثبت‌نام ۱۷ میلیون دانش‌آموز در مدارس اعلام شد

سید مجتبی هاشمی در نشست خبری که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان به دلیل اینکه فراگیران زیادی در سراسر کشور دارد، مورد توجه است.

وی با بیان اینکه در پروژه مهر، یکی از اقدامات ثبت‌نام دانش‌آموزان است، ادامه داد: سال گذشته ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز داشتیم و امسال پیش‌بینی ما ۱۷ میلیون دانش‌آموز است که البته با توجه به متغیرهایی مانند مهاجرت ممکن است این عدد دستخوش تغییراتی شود.

هاشمی با تأکید بر اینکه تلاش بر این است که ساماندهی نیروی انسانی همزمان با ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام شود و تفاهم‌نامه با استان‌ها در حوزه نیروی انسانی در حال انجام است، ادامه داد: نزدیک به ۱۵ معاونت، سازمان و اداره‌کل در آموزش و پرورش در ثبت‌نام دخیل هستند.

وی با بیان اینکه امسال به این سمت می‌رویم که ثبت‌نام الکترونیکی هم انجام شود، اضافه کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان به دو بخش تقسیم می‌شود که یکی ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه و دیگری ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های ورودی است.

رئیس ستاد مرکزی ثبت‌نام دانش‌آموزان با اشاره به اینکه قریب به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در میان پایه تحصیل می‌کنند، افزود: ثبت‌نام میان پایه با درج نمره قبولی پایان ترم به صورت خودکار در مدرسه انجام می‌شود اما کسانی که نقل و انتقال دانش‌آموز دارند، نزدیک‌ترین مدرسه در محل سکونت و محل اشتغال پدر و مادر مدنظر است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام پایه اول موکول به سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان است که امسال سنجش از آذر سال ۱۴۰۱ آغاز شد، اظهار کرد: امسال بیش از یک و نیم میلیون دانش‌آموز در فرایند سنجش شرکت کردند و قریب به ۵۰ هزار نفر هم در صف پایگاه‌های سنجش هستند.

هاشمی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام پایه هفتم از اول تیر شروع شده است، گفت: تا دیروز ۵۰۲ هزار و ۶۱۳ نفر در پایه اول ابتدایی و هفتم ثبت‌نام قطعی داشتند که شامل ۸۱ هزار و ۸۰۲ در پایه هفتم و بقیه پایه اول است؛ ثبت‌نام قطعی منوط به احراز سکونت در سامانه املاک است.

وی به بحث محدوده‌بندی در ثبت‌نام اشاره کرد و گفت: همانطور که اشاره شد سامانه املاک در این مسیر پیش‌بینی شده است؛ درباره مدارسی که بین دو منطقه هستند، مدرسه را شعاع منطقه قرار داده‌اند و به ستادهای ثبت‌نام اعلام شده است.

رئیس ستاد مرکزی ثبت‌نام دانش‌آموزان یا بیان اینکه ۱۹ اردیبهشت بخشنامه ثبت‌نام را ابلاغ کردیم ۷۳۲ منطقه و ۳۲ ستاد استانی در این خصوص فعال هستند، اظهار کرد: سامانه املاک تکلیف قانونی است، موظف شدیم با کارگروه تعامل پذیری برای احراز سکونت در همکاری داشته باشیم. ۷۳۲ ستاد منطقه آموزش و پرورش داریم که وظیفه‌شان تسهیل‌گری در ستاد ثبت‌نام است‌.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.