معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز عملیات نوسازی ۲۸۰ هزار واحد روستایی در دولت سیزدهم، گفت: سهم مسکن مقاوم نسبت به کل واحدهای روستایی امروز با حمایت دولت به ۵۳ درصد رسیده که این رقم در سال ۱۳۸۴ تنها پنج درصد بوده است.

نوسازی ۲۸۰ هزار مسکن روستایی در دولت سیزدهم/مقاوم‌سازی ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی

به گزارش قدس آنلاین، مجید جودی با اشاره به عزم دولت برای نهضت مقاوم‌سازی روستایی، اظهار داشت: از دی ماه سال گذشته، روند خوبی برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی آغاز شد که با توجه به ابلاغ اعتبار برای نوسازی این واحدها در تیرماه امسال، نسبت به دولت‌های گذشته در این رابطه در یک مسیر بهتری قرار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه در سال ۸۴ از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، تنها ۵ درصد از آن مقاوم‌سازی شده بود، افزود: امروز این رقم به ۵۳ درصد رسیده به طوری که تاکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مقاوم‌سازی شدند که با حمایت‌های دولت می‌توانیم ادعا کنیم که تا سال ۱۴۱۰ دیگر مسکن غیر مقاوم روستایی نخواهیم داشت.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب با بیان اینکه عملیات نوسازی ۲۸۰ هزار واحد روستایی به همت دولت سیزدهم آغاز شده است، گفت: از این تعداد ۱۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و ۱۴۰ هزار واحد دیگر نیز در دست ساخت داریم.

جودی با اشاره به ارسال پیش‌نویس سهمیه ۲۰۰ هزار واحد برای سال ۱۴۰۲ به هیات وزیران، اعلام کرد: در صورت ابلاغ سریعتر این مصوبه و همکاری بانک‌ها، تا پایان سال نه تنها ۲۰۰ هزار واحد سال گذشته را به پایان خواهیم رساند بلکه در کنار آن بخش عمده ۲۰۰ هزار واحد امسال را نیز اجرایی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.