امام جمعه آمل از برپایی ۱۳۸ موکب در جشن بزرگ ‌غدیر در آمل خبر داد.

برپایی بزرگ‌ترین جشن غدیر در آمل با مشارکت ‌۱۳۸ موکب‌

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان  با محوریت برگزاری جشن بزرگ و بین‌المللی غدیر با اشاره به جایگاه رسانه در یک جامعه اظهار کرد: رسانه نقش جریان‌سازی و تاثیر بزرگی در اتفاقات یک جامعه دارند و نقش سلبی را در جهان رسانه دیده می‌شود؛ آن‌ها به عنوان سربازان عرصه مقابله جنگ نرم پیشگام هستند.

وی نقش و جایگاه غدیر را در دین اسلام با ارزش مطرح کرد و گفت: در جهت حفظ و احیای ولایت و غدیر باید تمام توان خود را به کار برد تا ارزش‌گذاری آن به جهانیان نشان داده شود.

یعقوبیان با بیان اینکه آمل به عنوان پایتخت دیار علویان امسال بزرگ‌ترین جشن ملی غدیر را برگزار می‌کند، افزود: این جشن به مدت دو روز پانزدهم و شانزدهم تیرماه به اجرا در می‌آید. 

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه محوریت این جشن در چند قالب فرهنگی، ورزشی، هنری و علمی انجام می‌شود،  عنوان کرد: فعالیت‌های خدماتی با هماهنگی اتاق اصناف، حضور ورزشکاران با اجرای ورزش‌های نمایشی و رزمی، برپایی گروه‌های فرهنگی، برپایی سفره عقد، هدیه به متولدین نوزادان در شب عید غدیر در دو بیمارستان امام علی(ع) و شمال از جمله برنامه‌های این عید است.

وی از دعوت چند کشور عراق، یمن، کشمیر، افغانستان، پاکستان، عربستان، و چین خبر داد و گفت: افتتاحیه جشن غدیر با برپایی پرچم امیرالمؤمنین آغاز می‌شود که مسیر این جشن از میدان ۱۷ شهریور به میدان قائم به طول دو کیلومتر با برپایی ۱۳۸ موکب برگزار می‌شود.

یعقوبیان با تاکید براینکه برای غدیر باید هر سال برنامه قوی برگزار کرد، اظهار کرد: یکی از مباحث مهم روان شناسی و شاخصه‌های نشاط و سرور یک جامعه همبستگی است و این همبستگی بزرگ در ایام محرم و اربعین اتفاق می‌افتد و آن اشک جهت اندوه و غم نیست بلکه نشانه بهجت قلبی به امام حسین(ع) است برپایی جشن عید غدیر نیز به دنبال ایجاد این همبستگی بین مردم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.