رئیس کل دادگستری همدان گفت: در دادگستری استان همدان سعی کرده‌ایم استقلال قضات را به تمام معنا حفظ کنیم و خودشان باید تصمیم گیرنده باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان همدان: استقلال قضات در دادگستری همدان حفظ شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا عدالتخواه چهارشنبه ۱۴ تیرماه در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان بهار، اظهار کرد: معارفه پیام آور تودیع است و این میزها موقت بوده و ارزشی ندارد و فرصت چندانی نیست؛ مگر اینکه در این فرصت کوتاه گره ای از مشکلات مردم باز کنیم.

وی افزود: در انتخاب کردن هر فردی برای یک مسئولیت  در دستگاه قضا و حتی سایر دستگاه ها باید با تمیز و تشخیص لازم اقدام شود؛ چراکه مسئولیت دادن به هر فرد اگر در جامعه ایجاد مشکل کند ما نیز به عنوان مسئول بالادستی  که او را برای این پست و جایگاه انتخاب کرده ایم، در قبال کارهایش بی بهره نیستیم و در فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

او با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در رابطه با جانشین پروری توسط مسئولان در هر دستگاهی خاطرنشان کرد: کسانی که در هر جایگاهی مسئول هستند باید نسبت به جانشین پروری توجه ویژه داشته و از جانشین پروری ترس به خود راه ندهند.

عدالتخواه با بیان اینکه در دادگستری استان همدان سعی کرده ایم که استقلال قضات را به تمام معنا حفظ کنیم و باید تصمیم گیرنده خودشان باشند، مطرح کرد: اگر کاری را به کسی سپردیم لوازم کار را نیز باید برای او فراهم کرده و به او بسپریم و با این اقدام جانشین پروری کنیم.

وی ادامه داد: در انتخاب و مسئولیت دادن و پای کار آوردن افراد در حوزه دادگستری استان همواره سعی کرده‌ایم ضمن جوانگرایی با توجه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری نسبت به این امر، افرادی را تربیت کرده و مسئولیت به آنها بدهیم که جهت گیری آنها در رفتار، گفتار، منش، ظاهر و باطن به سمت و سوی افرادی همچون شهید سلیمانی ها و سردار شهید همدانی ها باشد و از آنها الگو بگیرد تا به مطلوب انقلاب اسلامی برسیم.

عدالتخواه با اشاره به اینکه هیچ یک از ما هم تراز شهدایی چون شهید سردار سلیمانی و سردار همدانی نخواهیم بود، تصریح کرد: چنین جوانانی ضمن داشتن روحیه انقلابی و  عمق جانشان به امام و شهدا اعتماد داشته و با الگوگیری از شهدایی همچون سردار سلیمانی توانمندی های خود را به منصه ظهور می‌گذارند.

فرماندار شهرستان بهار هم گفت: نظارت بر اجرای درست قوانین و اجرای عدالت و رسیدگی به حقوق مظلومان همواره در سرلوحه کار و دستور کار قضات قرار دارد.

مجتبی فیض‌اللهی یادآور شد: تأمین ساختمان دادسرا و حل مشکل پزشکی قانونی یکی از جمله مشکلات شهرستان بود که با پیگیری لازم در صدد مرتفع شدن این مشکل هستیم.

به گزارش ایسنا، در پایان از خدمات ارزشمند "احسان فرجی" دادستان سابق شهرستان قدردانی و "شکوهیان" به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.