مشاور امور بانوان و خانواده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: در راستای حمایت از بانوان صنعتگر کشور در دولت سیزدهم، نخستین هیات تجاری بانوان صنعتگر مستقر در شهرکهای صنعتی کشور، مرداد ماه امسال به عمان اعزام می‌شود.

نخستین هیات تجاری بانوان صنعتگر کشور مرداد ماه به عمان اعزام می‌شود

به گزارش قدس خراسان، پروانه رامین عصر چهارشنبه در نشست تخصصی بین المللی بانوان صنعتگر شرق کشور با محوریت معرفی ظرفیتهای تجاری کشورهای کنیا و مالزی که در محل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این اقدام در راستای عمل به تصمیمات مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در همایش ملی کارآفرینان زن کشور است که بهمن ماه سال گذشته به میزبانی مشهد برگزار شد.

مشاور امور بانوان و خانواده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بیان کرد: یکی از مصوبات توان افزایی بانوان در عرصه صادرات و ورود به بازارهای بین المللی است که برگزاری نشست امروز با حضور بانوان صنعتگر استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان در همین راستا است.

وی اظهار کرد: مصوبه دیگر مربوط به پذیرش و اعزام هیاتهای تجاری بانوان کارآفرین و صنعتگر به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس است که در این راستا هیات تجاری متشکل از نمایندگان بانوان صنعتگر هر استان که شرایط لازم را برخوردار باشد، مرداد ماه امسال به کشور عمان اعزام می شود.

رامین گفت: همچنین در حال برنامه ریزی برای پذیرش هیات تجاری بانوان کارآفرینان از ترکیه هستیم که نشست با آنان در تهران برگزار می شود.

تشکیل ۹ کنسرسیوم صادراتی در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از رسالتهای این شرکت، توانمندسازی صنایع کوچک در کشور است و در همین راستا شناخت بازارهای بین الملل بویژه بازارهای سرمایه گذاری و صادرات محور در کشورهای آفریقایی در اولویت قرار گرفته است.

جعفر فرشچی بیان کرد: ظرفیتهای زیادی در بازارهای بین الملل وجود دارد که شناسایی آن برای واحدهای تولیدی دشوار است لذا سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تلاش می کند با برنامه ریزی حول محور شناسایی ظرفیتهای سرمایه گذاری در کشورهای آفریقایی بویژه کنیا و معرفی آن به تجار و تولیدکنندگان بویژه کارآفرینان زن است.

وی بیان کرد: تاکنون ۹ کنسرسیوم صادراتی در خراسان رضوی تشکیل شده است که تا پایان خرداد ماه امسال ۴۲۷ میلیون و ۳۱۵ هزار یورو صادرات کرده اند، تاکنون نیز ۱۱ قرارداد بین واحدهای کوجگ صنعتی استان با شرکتهای مدیریت صادرات منعقد شده که از این محل یک میلیارد و ۳۸۱ میلیون و ۴۲۷ یورو صادرات کالا داشته اند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: در راستای توسعه بازار واحدهای صنعتی خراسان رضوی ۱۰ استاندارد داخلی و خارجی گرفته شده و پنج مورد مطالعات امکان سنجی طرحهای جذب سرمایه گذاری خارجی انجام گرفته است.

زنان نقش مهمی در برنامه های توسعه پایدار دارند

رییس انجمن کسب و کارهای توسعه پایدار مالزی نیز در این نشست اظهار کرد: در برنامه های توسعه پایدار در صنایع، زنان نقش مهمی دارند، بویژه صنایع حلال، گردشگری، صنایع غذا و نوشیدنی که خراسان رضوی مزیتهای ویژه ای در این زمینه دارد.

نورسایدآتول اکمل مازلان با تاکید بر اینکه باید مدیریت طرحهای ما براساس مدیریت نوین باشد، افزود: در فرآیند تولید، دستیابی به محصول و سود حاصل از فروش آن باید همسو با دنیا شویم، در تولید باید به شاخصه سرزمین، رفاه مردم و محیط زیست توجه کنیم، در صورت توجه به این شاخصها، توسعه پایدار محقق می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.