دبیرکل ناتو بررسی راه‌های عضویت اوکراین در این پیمان نظامی را مهمترین دستور کار نشست هفته آینده سران در لیتوانی اعلام کرد.

دبیر کل ناتو بر عضویت اوکراین در این پیمان نظامی تأکید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ینس استولتنبرگ» روز جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: رهبران ناتو در نشست «ویلنیوس» در لیتوانی، بر تداوم تلاش‌ها برای عضویت اوکراین در ناتو تاکید خواهند کرد.

وی افزود: طی نشست ناتو در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده، اعضا چگونگی تحقق عضویت اوکراین در ناتو را بررسی خواهند کرد.

این مقام ناتو، اوکراین را قلب اروپا معرفی کرد و روسیه را متهم کرد که در ۵۰۰ روز گذشته، مرگ و خرابی را برای این منطقه به ارمغان آورده است.

استولتنبرگ گفت: پیام نشست آتی ناتو این خواهد بود که ناتو متحد می ماند و تجاوز روسیه نتیجه ای برای این کشور نخواهد داشت.

استولتنبرگ دبیرکل ناتو همچنین گفت: سران ناتو در نشست ویلنیوس بسته کمک چند ساله برای اوکراین را تصویب خواهند کرد؛ این اقدام کی یف را به این ائتلاف نزدیک تر می کند.

به گزارش قدس آنلاین، گسترش ناتو به شرق و حضور این پیمان نظامی غربی در اوکراین و برخی جمهوری های اتحاد جماهیر شوروی سابق از جمله نگرانی های روسیه است.

مسکو تاکنون بارها به ناتو درباره عضویت جمهوری های سابق شوروی در این پیمان نظامی هشدار داده و آنرا تهدیدی برای امنیت ملی خود اعلام کرده است.

جلوگیری از تبدیل شدن اوکراین به پایگاه نظامی ناتو یکی از دلایل مطرح شده از سوی روسیه برای انجام عملیات ویژه در این کشور بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.