استاندار خراسان رضوی گفت: مساله آب در خراسان رضوی به نقطه بحرانی خود رسیده است و دانشگاه‌ها باید سهم خود را در حل مساله آب ایفا کند.

مسئله آب در خراسان رضوی به نقطه بحرانی رسیده است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری ظهر یکشنبه در نشست با مدیران دانشگاه فردوسی مشهد ضمن اشاره به اینکه حل مسائل نیازمند تمرکز و ورود به دانشگاه است، اظهار کرد: به صورت هدفمند از دانشگاه حمایت می‌کنیم و انتظارمان این است که برای حل مسائل استان باید راه حل های دانش بنیان ارائه شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: آمادگی لازم در میان مدیران استانی برای همکاری با دانشگاه وجود دارد اما درخواست ما تمرکز بر مسائلی است که استان با آن‌ها مواجه است.

وی مساله آب را یکی از موضوعات مهم در استان دانست و اظهار امیدواری کرد: متخصصان دانشگاهی برای حل آن شیوه‌های نوین مواجهه با کم آبی را ارائه و برای عبور از این بحران وارد میدان شوند.

نظری گفت: باید دانشگاه را از مجرای مدیریت علمی نگریست و لازم است تا تمامی موضوعات از جمله مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در فضای دانشگاهی و علمی حل شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: حل مسائل استان با ظرفیت‌های موجود امکان پذیر است و این مسئله نیازمند ارتباط میان بخشی و حمایت از اقدامات فناورانه و نوآورانه است.

گفتنی است؛ در ادامه این دیدار استاندار خراسان رضوی و معاونان به همراه هیأت رئیسه دانشگاه از پژوهشکده هوا خورشید، آزمایشگاه رباتیک و مراکز رشد علم و فناوری دانشگاه بازدید به عمل آوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.