معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت: منابع مالی برای طرح مهم راه آهن اردبیل - میانه اختصاص یافته است و تلاش می‌کنیم تا این پروژه بسیار سخت و فنی را در نیمه دوم سال جاری به پایان برسانیم.

راه آهن اردبیل - میانه نیمه دوم ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،  عباس خطیبی روز سه شنبه در بازدید از راه آهن اردبیل - میانه اظهار کرد: امروز از کل مسیر راه آهن اردبیل -میانه بازدید کردیم و پروژه با ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی از لحاظ ابنیه و سازه ها در حال اجراست و در بخش زیرسازی نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کلنگ زنی ریل اردبیل - پارس آباد به محض تکمیل میانه - اردبیل

علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: این پروژه در قانون بودجه با عبارت اتصال راه آهن اردبیل - پارس آباد به شبکه ریلی است و بنده و سایر مسولان و نمایندگان هم مصر هستیم که به محض اتمام راه آهن اردبیل - میانه کلنگ راه آهن اردبیل - پارس آباد به زمین زده شود.

وی افزود: هنوز از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار، به پروژه‌ها اختصاص نداده اند اما از طریق اوراق، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تخصیص داده اند و امروز صورتجلسه کردیم که پروژه با جدیت اجرا شود زیرا رییس جمهور هم تاکید دارد که ابتدا راه آهن تکمیل شود و سپس به استان سفر کند.

نیکزاد اضافه کرد: راه آهن است که عزم دولت، استاندار و نمایندگان بر این است که تا سفر آینده رییس جمهور به استان به سرانجام برسد و هفته گذشته جلسه ای در نهاد ریاست جمهوری برای تامین ریل کل پروژه تشکیل شد.

وی تصریح کرد: سه پروژه مهم برای استان اردبیل در دست پیگیری است که عبارت هستند از پروازهای فرودگاه که پیگیری می‌شود و دیگری جاده سرچم مسیر ارتباطی اردبیل - تهران است که امروز به اتفاق استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی بازدید داشتیم و ۸۰ کیلومتر از خروجی اردبیل به سمت سرچم در سال جاری چهاربانده خواهد شد.

وی ادامه داد: از آن سوی مسیر، حدود ۲۰ کیلومتر از سرچم به سمت اردبیل یعنی بعد از خروج از اتوبان نیز چهار بانده خواهد شد و در کل، این ۱۰۰ کیلومتر زیر عملیات اجرایی می‌رود و بقیه هم کار خواهد شد.

موانع گلوگاهی راه آهن اردبیل - میانه برطرف شد

استاندار اردبیل هم در این بازدیدها اظهار کرد: این پروژه بعد از سفر ریاست جمهوری به اردبیل بصورت جدی در دست پیگیری قرار گرفته بود اما قسمت‌های گلوگاهی نظیر پل‌ها و تونل‌ها باقیمانده بود که در سایه همت و پیگیری همه مسولان و نمایندگان استان و طی بازدید امروز، آن نقاط مهم و گلوگاهی تقریبا مرتفع شده است.

سید حامد عاملی ادامه داد: در سال گذشته بیش ۱۳ هزار میلیارد ریال برای راه آهن اردبیل - میانه هزینه شد و امسال نیز طبق برنامه ریزی‌ها برای این طرح عمرانی مهم، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه خواهیم کرد تا با سفر ریاست جمهوری به استان، مطالبه ۱۸ ساله مردم این خطه محقق شود.

وی اظهار کرد: راه آهن علاوه بر بخش مسافری ، در بخش اقتصادی بسیار حایز اهمیت است و وجود ریل در استان، بسیاری از پروژه های اقتصادی را دارای توجیه خواهد کرد.

استاندار اردبیل گفت: عزم همه مسولان بر این امر استوار است که در حوزه تامین زیرساخت‌های اقتصادی استان گام‌های بلندی برداشته شود و در این راستا ارتباطات زمینی، ریلی و هوایی از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

مسیر چهاربانده شمال - جنوب استان در حال اجراست

استاندار اردبیل تاکید کرد: در حوزه راه زمینی باید همه شهرستان‌های استان با راه مناسبی به مرکز استان و مرکز استان نیز با راه مناسب به مرکز کشور متصل شوند و موضوع چهار بانده شدن شمال - جنوب استان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: از پارس آباد تا سربند، از سربند تا مشکین شهر و از مشکین شهر تا اردبیل در حال اجراست و از اردبیل تا سرچم نیز که حدود ۱۷۸ کیلومتر است در سال گذشته حدود ۳۰ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده بود.
استاندار اردبیل اظهار امیدواری کرد که امسال هم ۵۰ کیلومتر در یک مسیر و ۲۰ کیلومتر در مسیر دیگر از جاده سرچم به بهره برداری خواهد رسید و در واقع حدود ۱۰۰ کیلومتر از این مسیر در خدمت مردم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.