مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه هر هفته ۵۰ درخواست نشریه داریم، گفت: هم اکنون ۱۴ هزار رسانه فعال در کشور داریم که این آمار در سال ۹۶ بالغ بر هفت هزار مورد بود.

شمسایی: ارزیابی نشریات به استان ها واگذار می شود

به گزارش قدس انلاین، ایمان شمسایی بعدازظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قصد داریم از امسال ارزیابی نشریات را به استان ها بسپاریم.

وی با اشاره به حمایت همه جانبه وزارت ارشاد از مطبوعات، تاکید کرد: میزان آگهی های دولتی در نظر گرفته شده برای مطبوعات در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۹۲ میلیارد تومان بود که این میزان در سال گذشته به ۳۱۵ میلیارد تومان افزایش یافت که با احتساب ۱۵۰ میلیارد تومان یارانه، این عدد به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که این عدد یعنی در هر روز تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان آگهی دولتی به مطبوعات.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در همین رابطه، میزان آگهی های دولتی توزیع شده در استان قزوین طی سال ۱۴۰۰ به میزان ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال، در سال ۱۴۰۱ این میزان به ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در سه ماه نخست امسال نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

شمسایی به دغدغه های معیشتی اصحاب رسانه نیز اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه با تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزیر ارشاد، صندوق اعتباری هنر را توانستیم در دولت سیزدهم فعال کنیم و تعداد اعضای آن را از ۲ هزار و ۶۰۰ عضو به هشت هزار عضو برسانیم و این در حالی است که از تمامی خبرنگاران نیز درخواست عضویت در آن را هم داشته ایم.

به گفته وی، خبرنگاران بایستی ابتدا به عضویت سامانه جامع رسانه های کشور درآیند و سپس مراحل ثبت خود را در صندوق اعتباری هنر پشت سر بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: در همین رابطه و براساس ماده ۴۶ قانون مطبوعات و ماده ۳۱ آیین نامه اجرایی، مدیران مسوول مطبوعات و رسانه ها بایستی نسبت به بیمه کردن خبرنگاران خود اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.