درآمد تیم‌های ایرانی بابت حضور بازیکنان‌شان در جام جهانی و همراهی تیم ملی ایران در این رویداد از سوی فیفا اعلام شد که پرسپولیس بیشترین سود را از این بابت برده است.

اعلام درآمد تیم‌های ایرانی از جام‌جهانی/ پرسپولیس در صدر

به گزارش قدس آنلاین، فدراسیون جهانی فوتبال درآمد تیم‌های باشگاهی از جام جهانی بابت حضور بازیکنان‌شان در ترکیب تیم‌های ملی را اعلام کرد که پنج تیم ایرانی از این بابت سود کرده‌اند.

فیفا برای حضور روزانه بازیکنان در جام جهانی ۱۰ هزار دلار را در نظر گرفته بود و و قرار بود این پول بین باشگاه‌هایی که این بازیکنان در دو سال گذشته عضو آنها بوده‌اند، تقسیم ‌شود. 

با توجه به اینکه تیم ملی ایران بیشتر از هر تیم آسیایی دیگری از بازیکنان لژیونر خود استفاده کرده بود، در نتیجه نسبت به تیم‌های عربستان، ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و قطر کمتر درآمد داشته است.

در نتیجه، پرسپولیس با داشتن ۴ بازیکن بیشترین سهمیه را از آن خود کرد و بیشترین درآمد را هم داشته است. پرسپولیس ۶۶۷ هزار دلار از بابت حضور بازیکنانش در جام جهانی سود کرده است.

سپس نوبت به استقلال می‌رسد که با ۴۸۰ هزار دلار در رتبه دوم است. استقلال سه بازیکن ملی‌پوش در ترکیب تیم ملی داشت.

سپاهان ۲۰۱ هزار دلار، تراکتور ۷۷ هزار دلار و ساپیا ۴۶ هزار دلار سود کرده‌اند. علت درآمد سایپا حضور ابوالفضل جلالی در ترکیب تیم ملی ایران است که قبل از پیوستن به استقلال برای این تیم به میدان می‌رفت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.