روز گذشته ماجرای دله آلی و اعتیادش به قرص، دنیای فوتبال را تکان داد.

معضل بزرگ: اپیدمی اعتیاد به قرص‌ در فوتبالیست‌ها

 آسیب های دوران کودکی آلی و مشکلاتی که در دوران فوتبالی اش به وجود آمد، به جامعه آموخت که فوتبالیست های حرفه ای هم مشکلات خاص خود و دغدغه های بزرگی در زندگی دارند. یکی از اعترافات او نیاز به مصرف مداوم قرص های خواب بود. مشکلی که تنها ستاره انگلیسی را درگیر نمی کند و در میان فوتبالیست ها بسیار وجود دارد.

دله آلی در مصاحبه خود با گری نویل گفت: «همه چیز با این شروع می شود که دکتر به شما یک عدد قرص را برای خوابیدن تجویز می کند ولی در ادامه بیشتر و بیشتر می شود. در ابتدا فقط یکی است و برای اکثر مردم خوب است، اما برای من مشکلات دیگری را باعث می شد.»

مشکل باشگاه ها و کادر فنی آنها این است که بین عملکرد بازیکن و رفاه او تعادل پیدا کنند. یکی از اعضای یک باشگاه انگلیسی که نمی خواست هویتش را فاش کند به دیلی میل توضیح می دهد: «اگر بازیکنی درخواست قرص می کند به این دلیل است که واقعا به او کمک می کند تا بهتر شود.»

توجیه فوتبالیست ها مشهود است. اگر هفته‌ای سه بازی انجام می‌دهید، این سه دوز است. اگر آن هم یک بازی شبانه است، زمانی که به خانه می‌روید به بازی دیگری نیاز دارید، زیرا آدرنالین خون بالاست و نمی‌گذارد بخوابید. آن وقت است که معضل پزشک باشگاه وارد می شود. بازیکن فوتبال، چه به دلیل مشکل در خوابیدن پس از بازی ها و چه در صورت داشتن فرزندانی که به آنها اجازه خواب نمی دهند، برای بهبود عملکرد خود از این نوع داروها درخواست کنند.
این در نهایت برای بسیاری به یک روال و در برخی موارد یک ضرورت تبدیل می شود: «با استفاده طولانی مدت، خطر مقاومت بدن به دارو افزایش می یابد. هنگامی که این اتفاق می افتد، برخی از افراد در نهایت دوز را افزایش می دهند و از آن سوء استفاده می کنند که در نهایت باعث ایجاد عوارض جانبی می شود.»

مشکلی که در فوتبال تازگی ندارد و دله آلی به لطف اعترافات دلخراشش در تبدیل آن به یک حوزه و افزایش آگاهی کمک کرده است. زندگی یک فوتبالیست حرفه ای مشکلاتی را در خود پنهان می کند که کمتر کسی در مورد آن می داند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.