مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که واشنگتن دیر یا زود جنگ اوکراین را با خواسته‌های روسیه به پایان خواهد رساند.

مشاور سابق پنتاگون: جنگ اوکراین دیر یا زود با خواسته‌های روسیه پایان می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، «داگلاس مک‌گریگور» مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا گفت که واشنگتن دیر یا زود جنگ اوکراین را با خواسته‌های روسیه به پایان خواهد رساند و منافع «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را نادیده خواهد گرفت.

وی که این سخنان را در جریان مصاحبه‌ای مطرح می‌کرد، گفت: «جنگ در اوکراین زمانی پایان خواهد یافت که رئیس جمهور آمریکا پیامی به مسکو ارسال کرده و اعلام کند که تمامی یگان‌های نظامی عقب نشینی خواهند کرد و ارسال تسلیحات به نیروهای مسلح اوکراین متوقف خواهد شد».

مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: «نتیجه بحران اوکراین با مذاکرات روسیه و آمریکا مشخص خواهد شد». 

مک‌گریگور گفت: «کاخ سفید بر خلاف انتظارات زلنسکی، به این درک خواهد رسید که سرزمین‌هایی که اوکراین از دست داده، به اراضی روسیه تبدیل شده‌اند».

وی اضافه کرد: «این بیشترین چیزی است که زلنسکی از آن هراس دارد چون بر خلاف تمام وعده‌هایی است که به دلیل آن، بسیاری از مردم اوکراین در داخل از وی حمایت کرده‌اند».

مشاور سابق پنتاگون معتقد است که رئیس جمهور اوکراین در شرایط بسیار سختی قرار داشته چون نیروهای اوکراینی با تلفات سنگینی مواجه شده و در حال حاضر به یک ویرانه تبدیل شده‌اند.

مک‌گریگور گفت: «در حال حاضر روسیه بسیار قدرتمندتر از آن چیزی شده که واشنگتن گمان می‌کرد به همین دلیل مسکو طرفی خواهد بود که شرایط پایان درگیری را مشخص خواهد کرد».

پیشتر نیز رسانه کشورهای غربی اعلام کردند که در دو هفته نخست از ضد حملات اوکراین، دست کم ۲۰ درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود، نابود شده است. 

در این گزارش به نقل از مقام‌های آمریکایی و اروپایی اشاره شده است: «در جریان دو هفته نخستی که ضد حمله سخت اوکراین آغاز شد، تا ۲۰ درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود نابود شده است که در بین آنها، تعدادی زره پوش‌، تانک و نفربرهای کشورهای غربی نیز وجود داشته است».

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.