مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از آمادگی این سازمان برای همکاری در زمینه بهبود و تکمیل شرایط بیمه‌ای هنرمندان خبر داد.

اعلام آمادگی تأمین‌اجتماعی برای تکمیل پوشش بیمه‌ای هنرمندان

 میرهاشم موسوی در دیدار با رئیس سازمان سینمایی، مدیرعامل خانه سینما و جمعی از هنرمندان و فعالان این عرصه اظهار کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دغدغه هنرمندان را دارند و چند بار تأکید کرده‌اند که برای بیمه هنرمندان اقدامی اصولی انجام دهیم. سازمان تأمین‌اجتماعی برای تحت پوشش قرار دادن هنرمندان و فعالان تمامی حوزه‌های فرهنگی و هنری از جمله سینماگران آمادگی دارد و پیش از این نیز توافق‌ها و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است که باید با جدیت بیشتری پیگیری و تکمیل شود.

موسوی با بیان اینکه باید منابع بیمه‌ای موردنیاز برای ارائه خدمات به هنرمندان تأمین شود، گفت: اقشار مختلف در زمان بروز مشکلات به تأمین‌اجتماعی مراجعه می‌کنند و در شرایط عادی زندگی توجه کافی به موضوع بیمه ندارند. انتظار ما این است که جامعه هنری کشور برای ترویج فرهنگ بیمه و آینده‌نگری، پیشگام بوده و الگوی سایر اقشار باشند. ما باید مزایای خدمات بیمه‌ای را برای مردم توضیح دهیم و حق مردم در استفاده از این مزایا را برای همه جامعه تبیین کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که هنرمندان نیز همچون همه اقشار جامعه از خدمات جامع و کامل تأمین‌اجتماعی استفاده کنند. معاونت بیمه‌ای سازمان نیز نهایت همکاری را برای بیمه هنرمندان داشته باشد و برای قراردادهای هنری از همه ظرفیت‌های قانونی برای کمک به هنرمندان استفاده کنند. در حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی قراردادهای هنری با رویکردی بررسی شود که هنرمندان و تهیه‌کنندگان برنامه‌های هنری با رضایت خاطر با سازمان تأمین‌اجتماعی تعامل داشته باشند.

 
منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.