وزارت خارجه عراق از برگزاری نشست اضطراری وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره اهانت به قرآن کریم خبر داد.

عراق: نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از المیادین، در بیانیه وزارت خارجه عراق که روز شنبه منتشر شده است، آمده که این نشست به دنبال ایجاد سازوکاری برای مقابله با اسلام هراسی از طریق اقدامات ملی و بین المللی است.

وزارت خارجه عراق از جامعه جهانی خواست تا به طور مسئولانه و بدون تبعییض و براساس قوانین و قطعنامه های بین المللی به وظیفه خود در این باره عمل کند.

عبداللطیف الرشید رئیس‌جمهور عراق نیز از دولت‌ها و سازمان‌های غربی خواست تا از اقدامات تحریک‌آمیز و نفرت پراکنی دست بردارند.

وی گفت: در برهه‌ای که هجمه‌های خشن به قرآن کریم و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان را محکوم می‌کنیم، از سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های غربی می‌خواهیم بدون توجه به بهانه‌های خود دست از اعمال نفرت‌انگیز و نفرت پراکنی بردارند.

پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

در اعتراض به اقدام پلیس سوئد مبنی بر صدور مجوز برای اهانت به قرآن کریم و پرچم عراق، صدها معترض سحرگاه روز پنجشنبه به سفارت سوئد در مرکز بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت، آن را به آتش کشیدند.

در این پیوند، «سلون مومیکا» در ساعات اولیه روز پنجشنبه به وقت محلی، بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

در واکنش به این اقدام، دولت عراق با برگزاری یک نشست اضطراری با صدور بیانیه‌ای رسمی از جسیکا سواردستروم سفیر سوئد در بغداد خواست تا خاک این کشور را ترک کند.

نخست وزیر عراق همچنین از وزارت امور خارجه این کشور خواست تا هرچه سریع تر کاردار سفارت عراق در استکهلم را به بغداد بازگرداند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.