خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که کره جنوبی اعلام کرده است که پیونگ‌یانگ بار دیگر موشک بالستیک به سوی دریا شلیک کرده است.

کره شمالی بار دیگر موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش قدس آنلاین، کره جنوبی روز دوشنبه خبر داد که کره شمالی بار دیگر موشکی بالستیک به سوی دریا شلیک کرده است.

سه روز پیش بود که کره شمالی اقدام به شلیک موشک کروز به سمت دریای زرد در غرب شبه جزیره کره کرده بود. 

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از ارتش این کشور گزارش داد که کره شمالی چندین موشک کروز به سمت آب‌های غرب شبه جزیره کره شلیک کرده است.

یونهاپ به نقل از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت، تعدادی موشک کروز که حوالی ساعت ۴ صبح روز شنبه به وقت محلی (۱۹:۰۰ جمعه به وقت گرینویچ) شلیک شده بودند، شناسایی شدند.

این جدیدترین اقدام موشک کره شمالی بعد از آزمایش موشکی روز چهارشنبه کره شمالی به شمار می‌رود که از شدت‌ گرفتن تنش‌ها در رابطه پیونگ‌یانگ با آمریکا و کره جنوبی حکایت دارد. 

تهدیدهای کره شمالی علیه آمریکا از ۱۰  روز پیش شدت گرفته است. در آن زمان، کره شمالی مدعی شد که جنگنده‌های نیروهای هوایی آمریکا چندین بار حریم هوایی این کشور بر فراز دریای شرقی را نقض کرده‌اند. 

وزیر دفاع کره شمالی هشدار داده اعزام زیردریایی هسته‌ای به شبه جزیره کره، شرایط «بسیار خطرناکی» ایجاد کرده و منطقه را «به آستانه درگیری هسته‌ای نزدیک‌تر می‌کند.»

اعزام زیردریایی هسته‌ای آمریکا به کره جنوبی بخشی از سیاست‌های تنش‌زای آمریکا در شبه جزیره کره است. آمریکا این اقدام را در چارچوب ساز و کارهایی که چندی پیش میان واشنگتن و سئول مورد توافق قرار گرفت انجام داده است. 

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.