مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: باید حفاظت از میراث‌فرهنگی، و تمدن ایران اسلامی به عنوان یک اصل در آراء دیوان عدالت اداری مد نظر قرار گیرد. 

حفاظت از میراث‌ و تمدن باید به عنوان یک اصل مد نظر قرار گیرد 

به گزارش قدس خراسان به نقل روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی در هم‌اندیشی شورای ملی ثبت آثار تاریخی با قضات دیوان عدالت اداری اظهار کرد: کارشناسان میراث‌فرهنگی براساس داده‌های و علم باستان‌شناسی برای ثبت آثار تاریخی اقدام و نظر می‌دهند باید نظرات کارشناسی آن‌ها در دیوان عدالت مبنا قرار گرفته و براساس نظرات آن‌ها رای صادر شود. 

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری این هم‌اندیشی تصریح کرد: این نشست در راستای حفاظت از میراث‌فرهنگی و استیفای حقوق مردم با رعایت ملاحظات میراثی برگزار شده است. 

وی افزود: امیدوارم برگزاری این نشست به رفع چالش‌های مردم و وزارت در حوزه حرائم و آثار تاریخی ثبت شده در فهرست میراث‌ ملی کمک کند. 

موسوی با اشاره به ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی خراسان رضوی گفت:ا از این استان بیش از ۲ هزار اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و یک سوم موزه‌های کشور در این استان قرار دارد. 

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: حدود یک سوم از ۲۹۳ رشته صنایع‌دستی کشور در استان خراسان رضوی فعال است و تعداد زیادی از این رشته‌های صنایع‌دستی مرتبط با موضوع زیارت است. 

وی به ظرفیت‌های گردشگری و زیارت در استان اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد واحدهای اقامتی کشور در استان قرار دارد و سالانه در استان میزبان ۵۰ درصد گردشگران خارجی هستیم، هم‌چنین با توجه به این‌که یک سوم جمعیت ایران به مشهد مشرف می‌شوند، باید با همفکری به خدمت‌رسانی بهتر و ارتقاء کمی و کیفی زیارت کمک کنیم. 

در نشست هم‌اندیشی شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی با قضات دیوان عدالت اداری ادارات کل استانی به صورت برخط حضور داشتند و در پایان نشست سوالات خود در حوزه آراء دیوان عدالت اداری مطرح کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.