نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تاکید کرد: یکی از اصول مهمی که در همه ادیان الهی وجود دارد، موضوع وحدت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان: وحدت مهم‌ترین اصل در ادیان الهی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله علی خاتمی روز پنج شنبه در آیین معارفه رئیس نمایندگی بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب در استان که به میزبانی دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اصول ادیان الهی وحدت و نقطه مقابل آن تفرقه است، اظهار کرد: اصلی‌ترین بُعد دین اسلام نیز همه با هم بودن است.

وی با اشاره به اینکه نفاق و دورویی از موضوعاتی است که دین اسلام نسبت به آن بسیار حساس است، گفت: با توجه به اینکه چهره منافق مشخص نیست، بنابراین خطر آن از کافر بیشتر است؛ چرا که مواضع کافر مشخص بوده اما در حوزه نفاق شاهد رفتاری هستیم که آسیب‌های بیشتری نسبت به کفر به دین وارد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه به موضوع برند حلال اشاره و با یادآوری اینکه این موضوع برای اولین‌بار در دهه هفتاد توسط جهادسازندگی مطرح شد، خاطرنشان کرد: در آن برهه چند نوع گوشت وارد کشور شد که دامپزشکان مسائل بهداشتی و روحانیون نیز بحث حلال بودن این محصولات را دنبال می‌کردند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: امروزه غیرمسلمانان نیز با برند حلال اقدام به خرید محصولات گوشتی به خاطر اطمینان از بهداشتی بودن آن می‌کنند، از این رو این محصولات بازار خوبی دارد، هر چند نگاه اکثر این بازارها، نگاه اقتصادی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.