مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به تهیه۵۰۰ جهیزیه برای مددجویان، گفت: تأمین هر جهیزیه ۴۰ میلیون تومان هزینه در پی دارد.

جهیزیه ۵۰۰ زوج نیازمند در استان بوشهر تأمین شد

به گزارش قدس آنلاین، عباس روشن مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ هزار و ۴۶۴ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر هستند که شامل ۸۹ هزار و ۴۸۸ مددجوی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ هزار خانوار دارای سرپرست زن و ۲۰ هزار خانوار دارای سرپرست مرد هستند اضافه کرد: ۳۸ هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد استان هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه هزار و ۸۰ خانواده مشمول بیمه اجتماعی شده‌اند خاطرنشان کرد: چهار خدمت در حوزه بهداشت و درمان ارائه می‌شود که در چهار ماهه امسال ۴۰ هزار نفر خدمت با هزینه ۳۱ میلیارد تومان ارائه شده است.

وی از تأمین ۵۰۰ جهیزیه به ارزش ۱۵۰ میلیارد در چهار ماهه سال جاری بیان کرد: تأمین هر جهیزیه ۴۰ میلیون تومان هزینه در پی دارد.

روشن با اشاره به پرداخت ۲ هزار و ۲۰۰ مورد وام ضروری به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال در سال جاری بیان کرد: هزار کولر گازی در استان تأمین و بین نیازمندان توزیع می‌شود که تاکنون ۵۰۰ کولر توسط بسیج سازندگی تأمین شده است.

وی همچنین از پرداخت ۴۵۰ وام ودیعه مسکن به ارزش ۳۱ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد استان بوشهر در پنج محور ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: ۱۴ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش داریم که ۲۳۱ دانش‌آموز نخبه و استعداد برتر بوده و ۱۲۰ دانش‌آموز در مجتمع خوابگاهی ساکن هستند و ۸۸۰ دانشجو و طلبه تحت حمایت هستند.

وی از ارائه پنج هزار و ۷۰۰ مورد خدمات مشاوره‌ای در سال جاری خبر داد و گفت: پنج هزار و ۲۸۹ نفر در برنامه‌های آموزشی شرکت کردند و ۵۰۰ نفر نیز به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.

روشن از پرداخت تسهیلات به ۱۳ هزار و ۳۲۸ طرح اشتغال در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: امسال ۱۱ هزار طرح اشتغال برای ما در نظر گرفته شده است.

وی خودکفایی مددجویان را یک اولویت مهم دانست و ادامه داد: پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار توانمندسازی شد و امسال نیز سه هزار خانوار توانمندسازی خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به حمایت از هفت هزار و ۸۱۰ فرزند ایتام و محسنین اظهار داشت: هزار و ۹۰۶ فرزند یتیم و پنج هزار و ۹۰۴ فرزند محسنین را تحت پوش داریم و ۱۷۹ نفر هیچ حامی ندارند.

وی با اشاره به حمایت ۲۵ هزار حامی از ایتام و محسنین استان تصریح کرد: سرانه ایتام در حال حاضر یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و سرانه محسنین ۴۹۰ هزار تومان است که تلاش داریم امسال سرانه ایتام به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سرانه محسنین به ۷۰۰ هزار تومان برسد.

روشن با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۸ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر جذب شد خاطرنشان کرد: افق امسال جمع‌آوری زکات استان ۱۲۰ میلیارد تومان است که در چهار ماهه امسال ۷۵ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به توزیع ۴۳ هزار صندوق صدقات و وجود ۱۳ هزار و ۹۴۴ مشترک الکترونیکی صدقه در استان بیان کرد: طی چهار ماهه امسال ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صدقه در استان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۱۸۷ مرکز نیکوکاری در استان تصریح کرد: در سال جاری ۱۳۰ میلیارد تومان جذب داشته‌ایم که ۱۵۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دنبال فربه کردن کمیته امداد نیستیم ادامه داد: در حال حاضر هیچ پشت‌نوبتی برای دریافت خدمات از کمیته امداد در استان بوشهر نداریم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.