کشاورزان طرق در شهرستان مشهد حقابه خود از سد طرق به میزان ۱۵ هزار متر مکعب را به تامین آب شرب زائران و مجاوران امام هشتم (ع) اختصاص دادند.

در اقدامی بی‌سابقه؛ کشاورزان طرق، حقابه خود را به زائران امام هشتم (ع) بخشیدند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای خراسان رضوی، شرکت تعاونی تولید روستایی حقابه بران سد طرق اعلام کرد: با توجه به خشکسالی اخیر و نیاز مبرم شهر مشهد به تامین آب شرب زائران و مجاوران آقا علی بن موسی الرضا(ع)، کشاورزان طرق با درک این مسئله با توجه به نیاز شدید آبی اراضی خود در سال زراعی، حقابه خود از سد طرق به میزان ۱۵ هزار متر مکعب را دریافت نکرده‌اند. 

این تعاونی از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خواسته است این میزان آب در حقابه سال زراعی آینده برای حقابه بران طرق منظور شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اخیرا در تشریح وضعیت خشکسالی در خراسان رضوی یادآور شده بود: میزان بارش سال جاری (تا ۱۷ مرداد ماه) در خراسان رضوی ۹۹/۶ میلی متر بوده که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۱۴۶/۹ میلی متر و در میانگین درازمدت ۱۸۴ میلیمتر بوده است که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد و نسبت به میانگین درازمدت ۴۶ درصد کاهش داشته است.در شهر مشهد نیز تاکنون فقط  ۷۰ میلی‌متر بارش داشته‌ایم که نسبت به سال قبل ۵۸ درصد و نسبت به میانگین دراز مدت ۶۸ درصد کاهش یافته است.

علیرضا طاهری درباره ضمن ستایش وظیفه شناسی حقابه بران سد طرق برای اختصاص سهمیه حقابه خود به آب شرب مشهد از کشاورزان منطقه طرق به دلیل توجه ویژه به وضعیت بحرانی آب در مشهد و گذشت و فداکاری آنان قدردانی کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.