رئیس مرکز بهداشت ثامن از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ارزیابی سلامت روان بیش از ۵۰۰ مادر باردار در مناطق زیر پوشش این مرکز خبر داد.

ارزیابی سلامت روان بیش از ۵۰۰ مادر باردار تحت پوشش مرکز بهداشت ثامن

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، فریدرضا صحی‌زاده اظهار کرد: با توجه به اهمیت برخورداری مادران باردار از سلامت روان ومشکلات روان در دوران بارداری وپس از زایمان، ارزیابی سلامت روان تمامی مادران باردار تا ۴۲ روز بعد از زایمان توسط پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش این مرکز از ابتدای سال جاری و تاکنون در حال انجام است.

رئیس مرکز بهداشت ثامن از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این برنامه با هدف شناسایی مادران باردار دارای اختلال روانپزشکی صورت می‌پذیرد، بیان کرد: مادران باردار دارای تشخیص اختلال شناسایی و مداخلات روانشناختی توسط کارشناسان سلامت روان در مراکز خدمات جامع تحت حمایت و بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: تمامی مادران باردار صرف نظر از اینکه ارزیابی سلامت روان انها توسط مراقبین سلامت انجام شده باشد، باید پزشک در اولین ملاقات و همزمان با تکمیل فرم شروع بارداری با اهمیت و حساسیت ویژه ارزیابی سلامت روان مادر را بررسی و فرم شرح حال روانپزشکی را  تکمیل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.