۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 907780

دولت اتریش از تصمیم خود برای تغییر کاربری خانه هیتلر و تبدیل آن به یک مرکز پلیس و مرکزی برای آموزش حقوق بشر خبر داده است.

خانه هیتلر در اتریش پاسگاه پلیس می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت کشور اتریش اعلام کرد که پس از سال‌ها کشمکش قانونی، دولت تصمیم گرفته است خانه هیتلر را به یک مرکز پلیس و نیز مرکزی برای آموزش حقوق بشر تبدیل کند.

سخنگوی وزارت کشور اتریش در این باره به خبرگزاری فرانسه گفته است که این تغییر کاربری از دوم اکتبر سال میلادی جاری آغاز خواهد شد.

وی گفت که پس از بازسازی معماری، یک پاسگاه پلیس و یک مرکز آموزشی برای افسران حقوق بشر در این ساختمان که گذشته سنگینی در پس زمینه خود دارد، برقرار خواهد شد.

طبق این گزارش، دولت اتریش نمی‌خواهد این ساختمان به عنوان مکان تولد هیتلر در تاریخ ۲۰ آوریل ۱۸۸۹ و جایی که وی دوران کودکی‌اش را در آن سپری کرده است، به یک مرکز یادبود برای نئونازی‌ها تبدیل شود.

کمیته‌ای متشکل از کارشناسان که توسط دولت اتریش در سال ۲۰۱۶ تشکیل شد، در این باره اعلام کرد که هدف اجازه ندادن به فرقه‌های افراطی برای زیارت این مکان است.

طبق این گزارش، ایده تخریب این خانه به این دلیل منتفی شده است که مورخان معتقدند اتریش باید با گذشته خود کنار بیاید.

طبق گفته سخنگوی وزارت کشور اتریش، علی‌رغم انتقادات از این تصمیم، اما دولت به پروژه خود پایبند است و قرار است ساکنان جدید در سال ۲۰۲۶ به ساختمان نقل مکان کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.