حزب‌الله لبنان روز شنبه ده‌ها خودروی نظامی، تانک و خودروی زرهی، پهپادها و هواپیماهای شناسایی و موشک انداز را در شهر بعلبک در شرق این کشور به نمایش گذاشت.

حزب‌الله لبنان موزه جهادی بعلبک را افتتاح کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حزب‌الله موزه جهادی بعلبک (قصه خورشید زمین) را در بعلبک تحت نظارت رئیس شورای سیاسی حزب‌الله افتتاح کرد.

این تجهیزات نظامی در جریان برپایی «نمایشگاه جهادی بعلبک» توسط حزب‌الله در ششمین سالگرد «آزادسازی حومه مرزی شرقی لبنان» از تشکیلات تروریستی مسلح به نمایش درآمد.

مساحت این موزه ۱۰۴۵۲ متر مربع است و در این موزه حدود ۵۰ خودروی نظامی و زرهی به عنوان غنایمی که مقاومت اسلامی از سال ۱۹۸۲ در جریان تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان تا اولین نبرد آزادسازی جنوب این کشور در سال ۲۰۰۰ به دست آورده، به نمایش گذاشته شده است.

حزب‌الله لبنان در این نمایشگاه نظامی، موشک‌های پدافند هوایی «SA-۶» را به نمایش گذاشت.

شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: این تجهیزات و خودروهای زرهی توسط مقاومت طی سال‌های گذشته از ارتش اسرائیل و از نبردهایی که در مرزهای شرقی با سوریه در سال ۲۰۱۷ رخ داد، به دست آمده است.

در سال ۲۰۱۷، «حزب‌الله» و ارتش لبنان با تروریست‌های گروه‌های «داعش» و «جبهه النصره» که بخشی از مناطق مرزی با سوریه را اشغال کرده بودند، وارد نبرد شدند.

حزب‌الله لبنان موزه جهادی بعلبک را افتتاح کرد

ابراهیم امین السید، رئیس شورای سیاسی حزب‌الله در سخنانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: موزه تجهیزات نظامی گواهی بر توانایی و کارآمدی مقاومت در برابر شکست و ضعف دشمن است.

وی افزود: این گونه نمایشگاه‌ها، موزه‌ها و... را برگزار می‌کنیم تا پیروزی‌ها و دستاوردها از بین نرود.

ابراهیم امین السید اظهارکرد: «دنیا در اطراف ما در حال تغییر است و منتظر انقلاب استقلال از ظالمان در آفریقا باشید و این چهره جهان را تغییر خواهد داد انشاءالله.» او گفت: «آمریکا هیچ وقت با اعراب نبوده، همیشه با خودش و منافعش است.»

وی در ادامه گفت: چه بسیار زمان‌ها و سرزمین‌هایی که شاهد حضور مجاهدان و نماز و جهاد آنان بوده‌اند. جوانان مقاومت در مقابل همه چالش‌ها، ثابت قدم بودند. آنها هنوز هم «شکوه پشت سر شکوه و پیروزی پشت پیروزی می‌آفرینند.

امین السید با تاکید بر اینکه اگر همه ارتش‌های جهان «علیه جوانان مقاومت» و به ویژه در سوریه علیه آنها متحد شدند، ایمان، یقین، عزم و اراده‌شان را خدشه‌دار نخواهند کرد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه تاریخی، یکی از افسران مقاومت اسلامی به تشریح اهداف موزه جهانگردی و جهادی در بعلبک پرداخت و در مورد کلکسیون‌ها و آثار موجود در آن توضیحاتی ارائه کرد.

گفته می‌شود حزب‌الله زرادخانه بزرگی از تسلیحات و موشک‌ها را در اختیار دارد و علاوه بر درگیری‌های مرزی هر از چندگاهی با رژیم صهیونیستی، چندین نبرد با ارتش این رژیم داشته است.

حزب‌الله همواره تاکید می‌کند سلاح‌هایش منحصراً برای دفاع از لبنان در برابر اشغالگران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.