رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: بین مجلس و دولت تعامل و ارتباط سازنده وجود داشته و دولت سیزدهم با ایجاد انضباط مالی و اقتصاد انقباضی سعی کرده تورم را کنترل کند.

مجلس و دولت در موضوعات کلان کار را به خوبی پیش بردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمدصالح جوکار با اشاره به فرار رسیدن هفته دولت و نحوه تعامل مجلس با دولت در طول دو سال گذشته، بیان کرد: اصولا برای پیشبرد امور نیاز به تعامل و ارتباط دو سویه بین دستگاه های مختلف است. ایده آل ما این بوده که در بحث حکمرانی، قوای مقننه، مجریه و قضائیه در کنار یکدیگر بر اساس اهداف و سیاست های کلی تعیین شده توسط مقام معظم رهبری حرکت کنند. مجلس بتواند ریل گذاری درست و صحیح انجام دهد و دولت نیز بر اساس این ریل گذاری حرکت کند و بتواند اهدافی که در برنامه ها لحاظ می شود را محقق کند.

وی در ادامه اظهار کرد: در خیلی از مسائل و موضوعات کلان مجلس و دولت در طول این مدت کار را به خوبی جلو بردند. تعامل و ارتباط سازنده بین مجلس و دولت وجود دارد. در بعضی از بخش ها شاید اختلافاتی نیز بوده که منشاء آن نیز به بحث های نظارتی مجلس در قالب سوال، تذکر و تحقیق و تفحص باز می گردد. اما این اختلاف در حرکت به سمت جلو و حل مشکلات مردم در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نمی تواند اثر بگذارد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یک‌سری مشکلاتی نیز وجود دارد که خارج از حیطه دولت و مجلس بوده است و باید با هم اندیشی برای حل آنان گام برداریم. آنچه که مسلم است این بوده که دولت و مجلس انقلابی و قوه قضائیه در کنار یکدیگر باید یک تحول جدی ایجاد کنند. این تحولات در حوزه های ساختاری، برنامه و سیاست گذاری باید در کنار یکدیگر صورت گیرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی ادامه داد: مبارزه با فساد یکی از بحث های جدی بوده که هم قوه قضائیه آن را دنبال کرده و هم مجلس و دولت به آن ورود داشته است. بحمدالله با فسادهایی که در قبل انجام شده، مبارزه شده است اما هنوز فساد ریشه‌کن نشده است. نیازمند عزم جدی هستیم تا باقی مانده های فساد را نیز ریشه‌کن کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در حوزه های اقتصادی اقدامات خوبی صورت گرفته است اگرچه در سال گذشته تجربه تلخی در بحث تورم و گرانی ها داشتیم که ناشی از نقدینگی و ناترازی بانک ها و خلق پول بود اما دولت با انضباط مالی و اقتصاد انقباضی سعی کرد تا این تورم را کنترل کند و تا حدودی نیز موفق شد. ارز قیمت سرسام آوری پیدا کرد اما بعد متوقف شد و الان روند کاهشی را طی می کند. این ها نشان دهنده این است که اگر عزم جدی وجود داشته باشد می توان اقدامات خوبی انجام داد.

جوکار افزود: پرداخت استقراضی که دولت های قبل از بانک مرکزی داشتند، پرداخت اصل و سود اوراق مشارکت از اقدامات مثبت دولت سیزدهم به شمار می رود. در حوزه سیاست خارجی تعاملی که دولت سیزدهم با کشورهای حوزه قفقاز و غرب آسیا داشت و توافقاتی که در حوزه انرژی و حمل و نقل صورت گرفته است قطعا در ثبات اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود که در آینده طعم شیرین آن را مردم خواهند چشید. ان شاءالله در هفته دولت نیز پروژه های خوبی به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.