اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از انتشار فراخوان سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی در بخش‌های صحنه ای و خیابانی با هدف رقابت سازنده هنرمندان برای توسعه، تداوم و تقویت هنرهای نمایشی خبر داد.

فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، در متن فراخوان سی‌ و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل آمده است:

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی، موسسه انجمن هنرهای نمایشی کشور و موسسه فرهنگی و هنری سروش نغمه امید با توجه ‌به اهمیت، نقش و جایگاه هنر نمایش و باهدف توسعه، تداوم و تقویت هنرهای نمایشی، سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل را در دو بخش صحنه ای و خیابانی برگزار می‌کند.

موضوع و مضمون آثار ارائه‌شده آزاد است و موضوعات ذیل از اولویت برخوردار خواهد بود:

نگاه ویژه و هنرمندانه به شعار سال ۱۴۰۲(سال مهار تورم، رشد تولید)، فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی، معرفی هنرمندانه مفاخر، شخصیت‌ها، قهرمانان و شهدای استان اردبیل ، فرهنگ تشیع و معارف اهل‌بیت علیهم السلام، نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر و مهدویت، حجاب و عفاف، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، افزایش و تقویت روحیه نشاط و امیدبخشی در جامعه ، بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های تاریخی، دینی، مذهبی، فرهنگی، ادبی و آداب و سنت‌های منطقه، حقوق شهروندی و قانون‌مداری، تقویت بنیان خانواده، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، اخلاقمداری، همگرایی ملی، ارزشهای انسانی- اسلامی، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

جشنواره در بخش صحنه ای و خیابانی به صورت رقابتی برگزار می‌شود و اختصاص به آثار و نمایش‌نامه‌های ایرانی دارد اما حضور گونه‌های مختلف نمایشی از جمله عروسکی ، فیزیکال و آیینی سنتی بلامانع است و جشنواره به جز بخش اصلی (تئاتر صحنه ای و تئاتر خیابانی) رقابتی می‌تواند با تشخیص دبیر جشنواره و تصویب شورای سیاست گذاری ، میزبان آثار نمایشی در بخش‌هایی چون میهمان، ویژه و جنبی باشد.
آثاری که بعد از اتمام سی امین جشنواره تئاتر استانی در سال ۱۴۰۱ لغایت ۳۰ مهر ماه سال جاری تولید و حداقل پنج نوبت اجرای عمومی داشته باشند، می‌توانند متقاضی حضور در این جشنواره باشند و هر کارگردان می‌تواند با یک اثر در این جشنواره شرکت نماید.
این جشنواره مختص هنرمندان و گروههای نمایشی استان اردبیل است و کارگردانان و عوامل اجرایی نمایشها می‌بایست از هنرمندان بومی استان اردبیل باشند. کارگردانان می‌توانند از نمایشنامه های نویسندگان غیربومی نیز استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.