فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری و انهدام یک باند کلاهبرداری سایبری که در جنوب استان اقدام به تهدید، اخاذی و مزاحمت برای بانوان می کردند، خبر داد.  

باند اخاذی از بانوان در جنوب کرمان منهدم شد

به گزارش قدس آنلاین،  سردار ناصر فرشید گفت: در جریان مراجعه خانم جوانی با دردست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مبنی براینکه شخصی یا اشخاصی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه‌های اجتماعی قصد تهدید و اخاذی از وی را دارند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با اقدامات تخصصی تیم کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم قصد ربودن خواهر شاکیه را نیز داشته که پرونده در چتر اطلاعاتی آن پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم در فضای مجازی را در یکی از شهرستان های جنوبی استان شناسایی کنند که با توجه به اهمیت موضوع، تیمی متخصص از پلیس فتا به محل موردنظر اعزام و متهمان را که سه مرد با هویت معلوم بودند با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر کردند.
سردار فرشید اظهار داشت: پس از دستگیری این باند کلاهبردار و ضبط ادله جرم از متهمان تعدادی سلاح سرد نیز از آنها کشف و در ادامه بررسی های فنی مشخص شد چندین خانم دیگر هم از طریق فضای مجازی مورد تهدید و اخاذی این باند قرار گرفته اند که هنوز هویت آنها مشخص نیست و پرونده در دست بررسی بیشتر قرار دارد.
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه پس از بررسی سوابق متهمان مشخص شد متهمان در فضای حقیقی نیز پرونده قضایی داشته و عناوینی چون سرقت و تیراندازی را نیز در کارنامه خود دارند از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریع از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند تا شاهد اتفاقات تلخ برای خانواده ها نباشیم.

خاتمه نزاع مسلحانه با حضور ضربتی پلیس کهنوج

فرمانده انتظامی کهنوج نیز از پایان یافتن یک نزاع مسلحانه با حضور ضربتی پلیس خبر داد.

سرهنگ علیرضا امیری گفت: شب گذشته در پی اعلام یک فقره نزاع مسلحانه منجر به تیراندازی در یک منزل مسکونی در سطح شهرستان، واحدهای گشتی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ضربتی ماموران کلانتری ۱۱ در صحنه، افراد ناشناسی که با تیراندازی احدی از شهروندان را از ناحیه پا مجروح کرده بودند با به جا گذاشتن خودرو از محل متواری شدند و مجروح با امبولانس به بیمارستان انتقال یافت و از ادامه تنش و اتفاقات دیگر جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی کهنوج بیان کرد: ماموران در بازرسی از خودرو و صحنه درگیری یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه چهار فشنگ جنگی و چهار دستگاه تلفن همراه متعلق به عاملان تیراندازی را کشف کردند.

وی با بیان اینکه اقدامات قضایی و انتظامی به منظور دستگیری عاملان تیراندازی در حال انجام است تصریح کرد: همواره باید از رفتارهای پرخطر که منتهی به اعمال مجرمانه می شوند خودداری کنیم چرا که بسیاری از افراد بدون هیچ گونه سوء سابقه و تنها به علت کنترل نکردن خشم لحظه ای، برای خود، خانواده و دیگران یک عمر پشیمانی به بار می آورند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.