رئیس سازمان سینمایی از برگزاری جلسه شورای عالی سینما همزمان با روز ملی سینما و با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

جلسه شورای عالی سینما با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ محمد خزاعی دبیر شورای عالی سینما با اعلام این خبر گفت: این جلسه با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و اعضای حقیقی و حقوقی شورا با هدف بررسی چالش‌های کلان سینما و مشکلات مبتلابه سینما برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دبیر خانه شورای عالی سینما در طول یکسال گذشته ۱۱ جلسه تخصصی با حضور اعضای متخصص حقیقی با محوریت بررسی، ارزیابی و احصاء چالش‌ها و مشکلات سینمای ایران در محل سازمان سینمایی برگزار کرده است و در نهایت جمع بندی و خروجی نتایج جلسات مقدماتی در جلسه دوشنبه ۲۰ شهریور شورای عالی سینما که در نهاد ریاست جمهوری برگزار خواهد شد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

خزاعی با اشاره به ۳ مصوبه جلسه قبلی شورای عالی سینما گفت: بخش عمده این مصوبات با موضوعات تجهیز و نوسازی مراکز و دفاتر سینمای جوان، مسکن هنرمندان و مطالعه برای تولید آثار مشترک بین‌المللی در حال پیگیری و تحقق است.

وی افزود: در خصوص کمک به احداث، تجهیز و نوسازی تجهیزات مراکز سینمای جوان به نتایج درخشانی دست یافته‌ایم که تقریبا همه اهداف سازمان سینمایی در این خصوص در شرف اجراست.

خزاعی از تهیه یک بسته پیشنهادی برای جلسه شورای عالی سینما خبر داد و گفت: امیداورام نتایج جلسه فردای شورای عالی سینما، دستاوردها و اخبار خوبی برای خانواده سینما در پی داشته باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تلاش سازمان متبوع خود برای رفع مشکلات مسکن سینماگران تاکید کرد: در این زمینه کارهای مقدماتی با همکاری وزارت راه، مسکن و شهرسازی انجام و بزودی به مرحله اجرایی خواهد رسید.

خزاعی در خصوص تولید آثار مشترک بین‌المللی در سینما نیز گفت: منابع مالی و سرمایه‌ای این پروژه در حال تامین است و بزودی شروع به کار آن اعلام خواهد شد.

گفتنی است شورای عالی سینما متشکل از محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما و محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به عنوان اعضای حقوقی و ابوالقاسم طالبی، مسعود نقاش زاده، مجید شاه حسینی، داوود میرباقری، منوچهر شاهسواری، مریلا زارعی و پوران درخشنده به عنوان اشخاص حقیقی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.