۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
کد خبر: 913982

سال‌هاست موضوع «زن»، بازیچه بسیاری از شبکه‌های ضدایرانی قرار گرفته است. این شبکه‌ها ، راه نجات زنان ایران را در همراهی با خود اعلام کرده‌اند.

زن؛ بازیچه حامیان « زن، زندگی، آزادی»

به گزارش قدس آنلاین، این ادعاها سال گذشته به غائله‌ای با محوریت زنان در ایران و تحمیل خسارات فراوان منجرشد.  اما پس از گذشت یک سال، به وضوح دیده می‌شود این ادعاها، چیزی جز وعده‌های پوچ و توخالی نبوده است.

طیف جدایی‌های گسترده مجریان زن شبکه های غربی؛ اعم از بی بی سی و ایران اینترنشنال و من و تو نشان دهنده این حقیقت تلخ است که زنان ایرانی این شبکه‌های معاند خود طعمه سوء استفاده‌ گران مختلف شده‌اند و می‌خواهند نسخه خود را برای زنان ایرانی نیز بپیچند. اما به‌راستی چرا زنان خبرنگار از رسانه‌های معاند جدا می‌شوند را از «سیما ثابت» شروع کنیم.

زهرا شهرکی معروف به سیما ثابت ، متولد زاهدان ، کارشناسی صنایع غذایی خود را از دانشگاه فردوسی گرفت و به عنوان نماینده بنیاد ملل در اردوگاه افغانستان فعالیت کرد. ارشد روابط بین ‎الملل و دکترای علوم سیاسی خود را با گرایش خاورمیانه از دانشگاه لندن گرفت. سیما ثابت پس از کار در رادیو بی‌بی‌سی ، در سال ۱۳۹۷ به شبکه ایران اینترنشنال پیوست. اما به ناگاه خبر جنجالی جدایی وی از ایران اینترنشنال در آستانه یک‌سالگی اعتراضات « زن، زندگی، آزادی » در ایران همه توجهات را به سوی خود جلب کرد.

وی در شبکه ایکس نوشت: از تلویزیون ایران اینترنشنال استعفا دادم، تعطیلی و پایان کار برنامه « چشم‌انداز با سیما ثابت» را اعلام می‌کنم. ناگزیر شدم بین کار در شرایط خاص و «کرامت انسانی» دومی را انتخاب کنم. در برخی شبکه های مجازی، در چت لورفته، علت جدایی وی زن ستیزی و آزار فرداد فرحزاد دیگر مجری ضدانقلاب این شبکه عنوان شده است. 

پریسا صادقی نیز دیگر مجری ایران اینترنشنال چندی پیش از این شبکه سعودی جدا شد. وی که معروف به پریسا سحرخیز است در دانشگاه شهید بهشتی، پزشکی خواند و از سال ۸۵ ، وارد شبکه من‌وتو شد و به‌دلیل شرایط غیر اخلاقی از من‌وتو خداحافظی کرد. وی در فیس‌بوک نوشت : «تنها چیزی که نمی‌شد باهاش کنار اومد و برام خیلی سخت و عذاب آور بود این بود که بخوام با کسی غیر از همسر خودم رابطه داشته باشم و یا قبول کنم که همسرم با کسی غیر از من باشه.چیزی که برای خیلی از بچه‌های شبکه عادی بود؛ اونقدر عادی که حتی همسراشونو به همدیگه پیشنهاد می‌دادند».

ساناز قاضی‌زاده نیز از دیگر مجریان شبکه من‌وتو، نیز دیگر آسیب خورده ماجرای فساد اخلاقی شبکه‌های معاند است. وی دانش‌آموخته رشته دیجیتال مدیا از دانشگاه متروپولیتن لندن است. خبرنگاری در روزنامه همشهری، شرق و اعتماد ملی نیز در کارنامه وی به چشم می‌خورد. در سال ۲۰۰۷ به رادیو بی بی سی پیوست و از همسر خود جدا شد. او نیز ضمن همکاری با شبکه من‌وتو و اینترنشنال، از تجاوز جنسی مدیران اینترنشنال پرده برداشت و گفت : « با اینکه پول خوبی می‌دهند، اما فضا مسموم است». سپس به عنوان معاون سرویس اجتماعی حیات نو انتخاب شد. وی پس از جدایی از همسر سابقش، با سینا مطلبی همکارش در روزنامه نشاط ازدواج کرد و با خروج از ایران کشف حجاب کرد.

سینا مطلبی، از سردبیران شبکه بی بی سی شد و به همراه همسرش به فرقه ضاله بهائیت پیوست. نفیسه کوهنورد، مجری برنامه «نوبت شما» و خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی نیز تأیید کرد روابط ضربدری جنسی بین کارکنان این شبکه عادی است و فقط مختص به من نیست! 

طناز خامنه با نام مستعار طناز خامه، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی از دانشگاه شفیلد انگلیس است که در شبکه من‌وتو فعالیت می‌کرد .وی نیز در اعتراض به مزاحمت‌های اخلاقی برخی کارکنان این شبکه نوشت: انسانیت و معرفت در وجود هر کسی نیست… دیگر وقت رفتن از لندن است. خشونت را دیگر نمی‎پذیرم؛ چرا که تلخ‎ترین تجربه زندگی‎ام بوده».  حجم بالای تجاوزات جنسی این شبکه سبب شد مدیران شبکه انگلیسی من‌وتو سری‌های بعدی برنامه آکادمی گوگوش را تعطیل کنند.   

شبنم و شیدا رئیسی از مجریان و تهیه‌کنندگان برنامه دکتر کپی نیز به‌دلیل فسادهای اخلاقی فراوان از شبکه ماهواره‌ای من‌وتو جدا شدند. به نظر می‌رسد رویکرد زن ستیزانه و تجاوزکارانه ، یکی از مهم ترین فجایع رایج در اتاق‌های شبکه‌های ماهواره ای است که به هیچ عنوان قابل اغماض نیست و عادی سازی شده است.

خبرنگار: محیاسادات قریشی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.