عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد که از هیئت جنبش انصارالله برای سفر به این کشور در راستای تکمیل مذاکرات آتش بس فراگیر و صلح دعوت به عمل آورده است.

دعوت عربستان از هیئت جنبش انصارالله برای سفر به ریاض

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،‌ «عربستان سعودی» روز پنجشنبه اعلام کرد که از هیئت جنبش انصارالله یمن برای سفر به ریاض و تکمیل مذاکرات در خصوص دستیابی به آتش بس فراگیر در یمن و راه حل سیاسی برای درگیری‌ها در این کشور دعوت کرده است.

بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه عربستان سعودی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده، آمده است: «در راستای ابتکار سعودی که در ماه مارس ۲۰۲۱ ارائه شده و در راستای تکمیل دیدارها و مذاکراتی که تیم سعودی به ریاست "محمد آل جابر" سفیر عربستان در یمن با دوستان در سلطنت عمان انجام دادند، عربستان از هیئت صنعاء برای سفر به این کشور در راستای تکمیل دیدارها و مذاکرات دعوت به عمل آورده است».

از سوی دیگر ظهر روز پنجشنبه، ۱۴ سپتامبر، منابع رسانه‌ای از ورود هیأت میانجیگر عمان به صنعاء به همراه «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن تنها دو روز پس از سفر ناگهانی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به مسقط خبر دادند.

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، طی پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق)، ضمن آرزوی موفقیت برای تلاش‌های این هیأت و مذاکره‌کننده ارشد یمنی، نوشت: «ما ضمن استقبال از هیأت میانجی عمانی در صنعاء،  محمد عبدالسلام رئیس هیأت ملی و عبدالملک العجری عضو این هیأت استقبال می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم: خوش آمدید... ان‌شاءالله تلاشتان موفقیت آمیز خواهد بود».

وی توضیح داد: «سفر هیأت میانجیگر عمانی به همراه هیأت ملی یمنی مسئول مذاکره با کشورهای متجاوز و جامعه بین‌المللی که مأموریت اصلی آن است، در چارچوب تکمیل تلاش‌ها و میانجیگری عمان در دستیابی به صلح عادلانه است..این هیأت عمانی و هیأت ملی، امروز صنعاء را با هواپیمای عمانی به مقصد عربستان سعودی ترک خواهند کرد تا دیدارهای پیشین را که بیش از یک بار در مسقط با هیأت سعودی و پیش از آن در صنعاء صورت گرفته و نیز سفر هیأت سعودی در ماه رمضان گذشته که یک سفر از پیش اعلام شده بود، تکمیل کنند».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.