مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: پیش‌بینی جوی پاییز نشان از نرمال و فراتر از نرمال بودن بارش‌های فصل پاییز در سطح استان خواهد بود.

پیش‌بینی بارش‌های فراتر از نرمال در پاییز ایلام

به گزارش قدس آنلاین، سیروس نادری زرنه امروز با بیان اینکه بنابر پیش‌بینی‌ها از اواخر دهه سوم مهرماه تا نیمه اول آبان ماه بارش‌های موثر پاییزه در استان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در این بازه زمانی احتمال بارش‌های ضعیف و پراکنده نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی ایلام با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های انتظار ترسالی در فصل پاییز می‌رود، گفت: علاوه بر ایلام بارش‌های فصل پاییز در استان‌های واقع در ۲ سوی رشته کوه زاگرس شمالی تا جنوبی، شمال غرب و روی رشته کوه البرز و استان‌های جنوب آن و شمال شرق با احتمال زیاد بیش از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود.

نادری زرنه با توجه به شروع سال آبی جدید که از اول مهرماه هر سال تا پایان شهریورماه سال بعد است، گفت: پیش‌بینی می‌شود برخلاف سال‌های اخیر که کمبود بارش و خشکسالی بود، برای فصل پاییز امسال شاهد بارش نزولات جوی نرمال و فراتر از نرمال در این مناطق باشیم.

وی به بارش سال آبی گذشته اشاره کرد و گفت: طبق جدول اطلاعات پهنه‌ای میزان بارش‌ها از اول مهرماه ۱۴۰۱ تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲ ۳۹۵.۴ میلیمتر در استان ایلام بوده، در حالی که بارش‌های بلندمدت استان ۳۹۰.۷ میلیمتر ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.