وزارت حمل و نقل و ترابری اندونزی راه اندازی اولین قطار پرسرعت جاکارتا- باندونگ امروز اول اکتبر (۹ مهر) تائید کرد.

اولین قطار پرسرعت اندونزی امروز رسما راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نوویی ریانتو دبیرکل وزارت حمل و نقل اندونزی پس از جلسه با کمیسیون ۵ مجلس این کشور روز سه شنبه هفته گذشته گفت بود: «اکنون هنوز برخی آزمایش ها برای اطمینان از امنیت قطار پرسرعت در حال انجام است. »

وی افزود این آزمایش ها هم از نظر زیرساختی و هم امکانات برای اطمینان از امنیت انجام می شوند و وزارت حمل و نقل و ترابری اندونزی تضمین داده است که گواهینامه یا روند مجوز عملیاتی به آرامی طی شود.

دبیرکل وزارت ترابری اندونزی افزود قرار است جوکو ویدودو رئیس جمهوری این کشور نیز با این قطار پرسرعت سفری داشته باشد.

وزارت ترابری همچنین از پیشرفت حمایت از امکانات در آستانه عملیات قطار پرسرعت جاکارتا-باندونگ(KCBJ) که شامل دسترسی به جاده و عوارض خروج از هالیم استیشن خبر داد.

قطار پرسرعت جاکارتا- باندونگ اولین قطار پرسرعت در اندونزی و آسیای جنوب شرقی است. این قطار با سرعتی بالاتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند و خط راه آهن ۱۴۲.۳ کیلومتری آن جاکارتا را به باندونگ پایتخت استان جاوا غربی با ۱۳ تونل و ۴ ایستگاه در هالیم، کاراوانگ، پادالارانگ و تگولوئار متصل می کند.

برای بهبود اتصال، قطار پرسرعت جاکارتا- باندونگ به دیگر سیستم های حمل و نقل عمومی از جمله خطوط جاکارتا-بوگور-دیپوک- بکاسی متصل می شود.

این پروژه که بخشی از زیرساخت پروژه ابتکاری "یک پهنه- یک جاده " چین که از سوی شرکت های دولتی چینی به ارزش ۷.۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است امروز افتتاح می شود. همچنین صحبت هایی درباره گسترش خطوط پرسرعت به شهرها با همکاری شرکت های چینی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.