خبرگزاری رویترز با بیان اینکه ایران در میان کشورهای صادرکننده نفت خام، سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده است، اعلام کرد: صادرات نفت ایران به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ رسیده است.

رویترز: صادرات نفت ایران به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۸ رسیده است

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک برای دومین ماه متوالی در سپتامبر افزایش یافت که این امر به دلیل افزایش تولید نفت کشورهای نیجریه و ایران بود.

این بررسی نشان داد که دومین افزایش بزرگ مربوط به ایران است که تولید خود را به سه میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رساند.

بر اساس نظرسنجی رویترز و ارقام جداگانه از اوپک، این بالاترین میزان از سال ۲۰۱۸ است؛ سالی که واشنگتن دوباره تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرد.

رویترز می افزاید: به نظر می‌رسد صادرات بیشتر ایران نتیجه موفقیت ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا با هماهنگی واشنگتن باشد زیرا دو کشور به دنبال روابط بهتر هستند.

بر اساس این گزارش، افزایش تولید نفت کشورهای نیجریه و ایران با وجود کاهش تولید عربستان سعودی و سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس برای حمایت از این سازمان انجام شده است.

ماه گذشته سازمان کشورهای صادرکننده نفت ۲۷.۷۳ میلیون بشکه در روز تولید کرد که ۱۲۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه آگوست بیشتر بود.

نیجریه نیز در ماه سپتامبر بدون هیچ گونه اختلال عمده در صادرات، افزایش قابل توجهی در صادرات داشت و تولیدش را ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش داد. این کشور تا سال آینده بهبود بیشتری را هدف قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.