یکی از مسؤولان حماس اعلام کرد که گروه‌های فلسطینی غزه در نامه‌ای به نخست وزیر تشکیلات خودگردان مستقر در رام الله، بر لزوم صدور حکمی برای برگزاری انتخابات داخلی نوار غزه تاکید کردند.

نامه گروه‌های فلسطینی غزه به رام‌الله درباره برگزاری انتخابات داخلی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، علی العامودی، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت‌وگویی با رادیو «علم» جزئیاتی از دیدار حنا ناصر، رئیس کمیته انتخابات فلسطین با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه ارائه کرد.

العامودی اظهار کرد: ۱۴ گروه فلسطینی با امضای نامه‌ای که آن را از طریق حنا ناصر به دست محمد آشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین رساندند، تاکید کردند، باید هر چه سریعتر حکمی برای برگزاری انتخابات داخلی در نوار غزه صادر شود.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، رئیس دفتر اطلاع‌رسانی حماس تاکید کرد: تمامی جناح‌ها، گروه‌های جامعه مدنی و تشکل‌های مردمی آماده انجام تمامی اقدامات لازم جهت تسهیل برگزاری انتخابات داخلی هستند.

او در ادامه گفت: سفر رئیس کمیته انتخابات فلسطین به نوار غزه بنا به درخواست گروه‌ها و احزاب ملی و پس از نشستی در ماه اوت انجام شد که حماس از گروه‌ها و احزاب فلسطینی برای رایزنی درباره برگزاری انتخابات داخلی دعوت کرد و نتیجه‌اش این بود که شرایط برگزاری انتخابات در غزه آماده است.

العامودی همچنین گفت: نشست گروه‌ها و احزاب ملی با حنا ناصر، نشست خوبی بود و طی آن راه‌های برچیدن موانع برگزاری انتخابات داخلی در نوار غزه بررسی شد.

رئیس دفتر اطلاع‌رسانی حماس افزود: اراده ملی موجود در نوار غزه در مورد برگزاری انتخابات در واقع یک تصمیم ملی فراگیر شامل تمامی گروه‌ها، نهادهای جامعه مدنی و نخبگان اجتماعی است و در رام‌الله توپ در زمین دولت است.

او در پایان نیز با اشاره به اینکه تعدادی از مسؤولان حقوقی نوار غزه با مسؤولان منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار کردند، تاکید کرد: شرایط در نوار غزه برای برگزاری انتخابات داخلی آماده است و حماس در غزه از همان لحظه اول آمادگی خود را برای انتخابات داخلی اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.