سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: امکان تغییر حوزه انتخابیه در مرحله ثبت نام اصلی فراهم شده است و اگر متقاضی به دنبال آن است که حوزه انتخابی خود را تغییر دهد، این امکان برای او فراهم است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور: امکان تغییر حوزه انتخابیه همچنان وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در تشریح فرآیند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم گفت: از ۲۷ مهر لغایت ۳ آبان فرآیند ثبت‌نام نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت که البته به صورت غیر حضوری و الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات ثبت نام باید به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام شود و به همین خاطر سامانه پنجره واحد وزارت کشور طراحی شده است و کسانی که در مرحله پیش ثبت‌نام شرکت کردند و از مراجع شش گانه گواهی تأیید مدارک خود را گرفتند و از ناحیه وزارت کشور هم کد پیگیری برای آنها پیامک شده است، می‌توانند وارد سامانه شوند و ثبت نام خود را نهایی کنند.

تکمیل پرسش‌نامه ثبت نام اصلی زمان بر است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: پرسشنامه‌ای را بر اساس تبصره ماده ۵۳ تهیه دیده‌ایم که در حقیقت به تأیید هیئت مرکزی نظارت هم رسیده است و حاوی اطلاعات شخصی، خانوادگی، سوابق علمی، شغلی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی داوطلب است. تکمیل آن حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می‌برد و لازم است داوطلبان آمادگی لازم را از پیش داشته باشند و مدارک خود را در حوزه سوابق اطلاعات شخصی، کارت ملی و کارت‌های مرتبط همراه خود داشته باشند.

امکان ویرایش مجدد پرسش‌نامه به داوطلبان داده نخواهد شد

اسلامی در ادامه توضیحات خود بیان داشت: حتماً اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص ثبت نام نهایی و تکمیل پرسش نامه صورت خواهد گرفت. بر اساس قانون، این پرسشنامه را به صورت تفصیلی خواهیم داشت و با پرسشنامه ۱۸ بندی مرحله پیش‌ثبت نام متفاوت است لذا متقاضیان باید با دقت این پرسشنامه را تکمیل کنند زیرا امکان ویرایش را برای داوطلبان نخواهیم داد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: بر اساس بند ۹ ماده ۳۱ قانون جدید انتخابات و در پرسشنامه، گواهی مورد تأیید بالاترین مقام نهاد یا مؤسسات مربوط مبنی بر ۵ سال فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضائی در نهادهای دولتی یا غیر عمومی را می‌خواهیم.

محسن اسلامی گفت: در اینجا از طریق خبرگزاری محترم مهر از متقاضیان می‌خواهیم که دقت داشته باشند که فایل آن ۵ سال فعالیت را داشته باشند و گواهی سوابق خود را از نهادهای مختلف از معاون توسعه اداره مالی آن نهاد یا بالاترین مقام آن مؤسسه برای انتخابات کشور اخذ کنند و در گزینه مربوط آن را بارگذاری کنند. همچنین در پرسشنامه شماره حساب غیر تجاری هم از متقاضیان می‌گیریم و آن شماره حساب بابت قانون شفافیت و به نوعی مبنای رصد و کنترل نظارتی بر امر تبلیغات داوطلبان در انتخابات است که در سال ۱۳۹۸ ابلاغ شده و در قانون جدید هم بر آن تاکید شده است لذا داوطلبان آمادگی داشته باشند تا یک شماره حساب غیرتجاری تهیه کرده و ارائه کنند و همه مصارف مربوط به انتخابات در این شماره حساب غیرتجاری در حقیقت رصد خواهد شد.

امکان تغییر حوزه انتخابیه وجود دارد

وی در خصوص امکان تغییر حوزه‌های انتخابیه اظهار داشت: نکته دیگر که باید به آن اشاره کنم آن است که امکان تغییر حوزه انتخابیه مرحله ثبت نام اصلی فراهم شده است. اگر متقاضی به دنبال این است که حوزه انتخابی خود را تغییر دهد این امکان برای او فراهم است.

اسلامی در ادامه توضیحات خود اذعان داشت: برای سایر موارد و در بحث تکمیل پرسش‌نامه از جهت شکلی و فناوری حتماً اطلاع رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت. همچنین جزئیات و کیفیت فایل‌ها و موارد فنی که نیاز هست نیز در یک اطلاع رسانی مجزا خدمت متقاضیان اعلام خواهیم کرد.

فرصت اعتراض‌ها تا ۲۶ مهر است

وی در خصوص متقاضیانی که نسبت به مدارک و استعلام‌های خود اعتراض دارند، گفت: در حال حاضر در اواسط فرآیند اعتراض هستیم و تا بیست و ششم مهرماه شش دستگاه فرصت دارند به آنها که اعتراض دارند، پاسخ دهند.

اسلامی افزود: در حال حاضر عموم اعتراض‌ها در حوزه وزارت علوم در مدارک تحصیلی و دانشگاهی بوده است. وزارت‌علوم در حال ارسال نیمی از پاسخ استعلام‌ها است. این پاسخ‌ها را ما بررسی می‌کنیم و اگر متقاضی محترم در حوزه دیگری تأیید نشده باشد، پاسخش را نگه می‌داریم تا آن حوزه دیگر هم تعیین تکلیف شود و در غیر این صورت اگر فقط حوزه وزارت علوم باشد، پیامک تأیید را برای آن متقاضی ارسال می‌کنیم و این افراد می‌توانند در روز بیست و هفتم ثبت نام اصلی خود را انجام دهند. گفتنی است تا روز ۲۶ مهر ماه قابلیت بررسی از سوی دستگاه‌ها وجود دارد و از ۲۷ مهرماه به اعتراضی پاسخ نخواهیم داد لذا از افرادی که اعتراض دارند درخواست می‌کنیم، در فرصت باقیمانده به دستگاه‌های مربوط مراجعه کنند و مشکلات خود را پیگیر باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.