تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در گروه نخست انتخابی المپیک به مصاف کوبا می‌رود.

ایران-کوبا: سرنوشت ایتالیا در پنجه یوزهای پارسی

به گزارش قدس آنلاین، رقابت‌های والیبال گروه نخست انتخابی المپیک 2024 پاریس در گروه مردان که از هشتم مهرماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو آغاز شده است، امشب (یکشنبه 16 مهر) به پایان می‌رسد. تیم ملی والیبال ایران در هفتمین و آخرین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت 20 به مصاف کوبا می‌رود.

دو تیم ایران و کوبا تاکنون در طول تاریخ 10 بار به مصاف یکدیگر رفتند که پنج برد برای هر یک ثبت شده است و جدال امشب دو تیم ملاک برتری در تاریخ محسوب می‌شود زیرا برنده به ششمین برد خود برابر حریف دست خواهد یافت.

آخرین مسابقه دو تیم ایران و کوبا در لیگ ملت‌های 2023 بود که مردان ایران سه بر دو مغلوب حریف شدند و شاگردان علیرضا طلوع‌کیان برای انتقام به مصاف کوبا می‌روند.

تا کنون حضور تیم آلمان از این گروه در المپیک قطعی شده است و سه تیم برزیل، ایتالیا و کوبا برای سهمیه دوم امید دارند. برزیل و ایتالیا در آخرین روز مسابقات به مصاف یکدیگر می‌روند و کوبا نیز حریف ایران است. تیم ایتالیا امیدوار است با شکست برزیل میزبان تک سهمیه باقی مانده را حفظ کند، اما این موضوع منوط به شکست کوبا برابر ایران است، بنابر این سرنوشت لاجوردی پوشان در پنجه‌های مردان والیبال ایران گره خورده است، زیرا تعداد برد، امتیاز و حتی معدل ست دو تیم ایتالیا و کوبا برابر است و کوچکترین لغزش مردان ایتالیا به معنی صعود کوبا به المپیک خواهد بود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.