۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 924602

تکراری بودن اصلاً چیز بدی نیست! اگر بد بود چند شبکه معروف و مشهور سیمای ملی یکسره در کار پخش فیلم و سریال‌های تکراری نبودند که حالا ما به تقلید از آن‌ها بخشی از مطلب طنز ۶ سال پیش روزنامه «ایران» را بازنشر کنیم.

پیگیری مستمر

یکی از خوبی‌هایی که روزانه با آن دست به گریبان هستیم این است که همه مسئولان با سرعت پیگیر مشکلات مردم هستند. یعنی کافی است یک مشکلی برای ما پیش بیاید، بعد نمی‌فهمیم از کجا و با چه سرعتی مسئول مربوط، آن چنان برایمان پیگیری‌اش می‌کند که گاهی حتی پروژه عبور از مشکل هم کلید می‌خورد!

شاهد ادعایمان هم همین رئیس مجلس خودمان که به طرز عجیبی روز به روز و با همان سرعت مذکور، خودش را بیشتر توی دلمان جا می‌کند. رئیس قوه مقننه گفته: «کسانی که در مؤسسات اعتباری سرمایه داشتند، بدانند ما مستمراً در حال پیگیری هستیم». به قول معروف، بلاتشبیه «کور از خدا چی می‌خواد؟ دو چشم بینا!» افراد مالباخته در این مؤسسات تقلبی هم چیزی جز پیگیری مستمر مشکلاتشان نمی‌خواهند، به علاوه یک مقداری هم کار و تلاش! البته ایشان این را هم گفته «راهکارهایی برای حل مشکل آن‌ها اندیشیده‌ایم» یعنی دیگر تمام. مسئولان با آن همه گرفتاری و دغدغه، همین که وقت گذاشته‌اند و راهکار اندیشیده‌اند، دنیاها برای ما ارزش دارد. حالا چه پیگیری‌ها و راهکارهایشان به نتیجه برسد و چه نرسد، فدای سرشان، مهم نفس عمل است.
در همین راستا چند راهکار دیگر هم برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم پیشنهاد می‌شود تا برخی از مسئولان که وقت برای یافتن راه و روش حل مشکلات ندارند، با یک نگاه به این پیشنهادها، بلافاصله و با سرعت یک کاری بکنند تا ما هم با همان حالت دست به گریبانی که اول گفتیم، مدیونشان شویم. اول اینکه تلاش کنند طوری شود که ما فراموشی بگیریم. این راه ردخور ندارد. یعنی به هر ضرب و زوری هست یک کاری کنند ما همه چیز، از مشکلات گرفته تا وعده‌ها و قول‌ها و قرارها را فراموش کنیم. این طوری همیشه مدیون تلاششان می‌شویم.
یک راه دیگر اینکه با تمام وجود بخواهند صبرمان زیاد شود. هر چند سخت و وقت‌گیر است ولی به هر حال این هم روشی است که می‌توانند برای افزایش تحمل ما بپیمایند. اگر این دو راه برایشان سخت بود، دست‌کم هر از گاهی یک سخنرانی کنند و بگویند ما به فکرتان بوده و مستمراً در حال پیگیری و اندیشیدن به راهکارها هستیم. نمی‌دانند این حرف چه تأثیر آرام‌بخشی روی روح و روانمان می‌گذارد... همین که خبر بدهند یکی از متهمان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان با ۴۰۰میلیارد تومان بدهی از کشور خارج شده اما نمی‌دانیم بازمی‌گردد یا فرار کرده، یا خبررسانی بسته شدن جاده‌های هراز و مرودشت خودش خیلی آراممان می‌کند!
منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.