شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، دوم آبان) با ۲۱‌ هزار و ۷۲۴ واحد کاهش به ارتفاع ۲میلیون و ۱۷۹ واحد رسید.

ریزش ۲۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز آبان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۹هزار و ۷۶۸ واحد کاهش به ۶۷۶ هزار و ۱۳۶ واحد و شاخص قیمت با پنج‌هزار و ۵۴۲ واحد کاهش به ۳۸۳ هزار و ۶۲۹ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۶۲۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۳ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال معامله شد.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۶۰۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک‌هزار و ۱۹۵ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک‌هزار و ۶۵ واحد، ایران‌ خودرو (خودرو) با ۹۶۱ واحد، توسعه‌ معادن‌ و فلزات‌ (ومعادن) با ۹۵۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۹۲۷ واحد و ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی) با ۸۶۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

ایران‌خودرو (خودرو)، سرمایه‌گذاری شاهد (تشاهد)، گسترش سرمایه‌گذرای ایران خودرو (خگستر)، سرمایه گذاری شاهد (تشاهد)، بانک ملت (وبملت)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، زامیاد (خزامیا) و مس شهید باهنر (فباهنر) در نمادهای پُرتراکنش بورس قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز با ۲۹۶ واحد کاهش به ۲۴ هزار و ۵۶۹ واحد رسید. در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۸۷۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، ایران خودرو دیزل (خاور)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نیان الکترونیک (نیان)، ایران‌خودرو دیزل (خاور)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، مولد نیروگاهی تجارت فارس (بمولد)، ریل پرداز نوآفرین (حآفرین)، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر (زملارد) فرابورس ایران (فرابورس) در نمادهای پُرتراکنش فرابورس قرار داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.