وزارت دفاع روسیه از ساقط کردن ۳۶ فروند پهپاد اوکراینی در مناطق شرقی اوکراین خبر داد.

روسیه ۳۶ فروند پهپاد اوکراینی را ساقط کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که درجریان درگیری ها در شرق اوکراین، پدافند هوایی این کشور طی شنبه شب ۳۶ فروند پهپاد اوکراینی را بر فراز دریایی سیاه و در نزدیکی شبه جزیره کریمه مورد هدف قرار داده و ساقط کرد.

وزارت دفاع روسیه در شبکه تلگرام دراین باره نوشت: سامانه پدافند هوایی (روسیه) در منطقه ۳۶ وسیله پرنده بدون سرنشین (پهپاد) را بر فراز دریای سیاه و در بخش شمال غربی شبه جزیره کریمه نابود کرده است.

این گزارش افزود: اگرچه حملات پهپادی و شلیک گلوله های توپ بر مناطق مرزی با روسیه و شبه جزیرمه کریمه اغلب اتفاق می افتد، اما مقامات اوکراینی هرگز مسئولیت این حملات به خاک روسیه و یا شبه جزیره کریمه را برعهده نمی گیرند.

قدرت برتر پدافند هوایی روسیه علیه اوکراین

گفتنی است؛ پیشتر مسکو از سامانه جدید پدافند هوایی خود خبر داده بود و در سوم آبان ۱۴۰۲ «سرگئی شایگو» - وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: سامانه جدید پدافند هوایی این کشور ظرف ۵ روز ۲۴ فروند هواپیمای جت نظامی اوکراین را سرنگون کرده است.

جنگ اوکراین که در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به دنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا آغاز شد، تاکنون با کمک های هنگفت مالی و نظامی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و کاخ سفید همراه بوده و هرگونه مسیر دیپلماتیک برای فرونشاندن آتش این جنگ از سوی کشورهای غربی به خصوص واشنگتن بسته مانده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.