نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان بررسی قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور شاهد فشارهای بنیان برانداز بودیم، حتی رییس جمهور وقت رییس سازمان را به جلسات دعوت نمی کرد .

ذوالنور: دولت قبل با تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور مخالف بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری روز دوشنبه در دهمین همایش ملی پدافند غیر عامل با اشاره به تحولات اخیر غزه بیان داشت: فرهنگ‌سازی که در این سال ها صورت گرفت فضای پدافند غیرعامل را به سمت تکامل برده است و باید فرهنگ‌سازی در این زمینه ادامه یابد تا افراد در ماموریت های این سازمان نقش ایفا کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ممکن است برخی هزینه‌های پدافند غیرعامل را غیرضروری بخوانند، اما با داشتن علم و آگاهی از پدافند غیر عامل متوجه می‌شود که فقدان این سازمان هزینه‌های جبران ناپدیزی برای کشور به همراه دارد.

ذوالنور با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران گفت: آنها با قدرت نظامی خود ما را می‌ترسانند، اما از این گزینه استفاده نمی کنند چون نیروهای مسلح کشورمان سطحی از دفاع را ایجاد کردند و هزینه این اقدام به نفع آنها نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه دفاعی خاکریز مستحکمی ایجاد شده است، عنوان داشت: در بقیه حوزه‌ها از جمله پدافند غیر عامل نیاز به حمایت داریم در بخش دفاعی نگرانی وجود ندارد اما در پدافند غیر عامل نیاز به حمایت جدی داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم قم سازمان پدافند غیر عامل را سازمان حاکمیتی و فراقوه ای عنوان کرد و بیان داشت: تعامل این سازمان با دستگاههای دیگر در قانون تعریف شده این نگاه فرا قوه ای باید تقویت شود.

ذوالنور با اشاره به تصویب قانون سازمان پدافند غیر عامل اظهار داشت: در بررسی این طرح نظریات متفاوتی وجود داشت و در جریان بررسی شاهد فشارهای بنیان برانداز در مورد این بودم، حتی رییس جمهور وقت رییس سازمان را به جلسات دعوت نمی کرد و سازمان را به شکل دیگری می دید این سازمان با همه نامهربانی ها شکل گرفت و باید همه نهادها تا پایان از این سازمان حمایت کنند.

وی با توجه به جرم انگاری برای مستنکفان در این طرح، گفت: در این طرح باید هر سه ماه یکبار گزارش نهادها در مورد پدافند غیر عامل به کمیسیون امنیت ملی مجلس داده شود وساز و کار ورود دستگاههای نظارتی به این موضوع هم فراهم شده است.

ذوالنوری با ذکر مثالی در مورد واردات محصولات تراریخته که با دستکاری در ژن می‌تواند تهدید زیستی در دراز مدت ایجاد کند گفت: باید در آزمایشگاهی مشخص شود که این موضوع تهدیدی برای کشور است و یا باید در این زمینه تحقیق بیشتری انجام شود و این یکی از موضوعاتی است که پدافند غیر عامل باید به آن ورود کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.