باید دید آیا داورزنی برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی همراه با توقع افکارعمومی به سراغ یک مربی بزرگ خارجی خواهد رفت یا اینکه ساده ترین کار ممکن در مقطع کنونی را انتخاب خواهد کرد.

ماجراجویی رئیس بازنشسته در والیبال؛ بازی با معروف!

به گزارش قدس آنلاین، بعد از مقاومت بیهوده داورزنی برای ایجاد تغییرات فنی در کادرفنی تیم ملی والیبال ایران و حمایت لجوجانه آقای رئیس از کادر فنی تیم ملی والیبال که منجر به از دست رفتن امتیاز حضور در بازی های المپیک شد، حالا انگار شاهد پرده‌ای دیگر از ماجراجویی‌های رئیس بازنشسته فدراسیون والیبال در حوزه تیم ملی بزرگسالان هستیم!

گویا آقای رئیس پس از کنار رفتن بهروز عطایی، پس از مانور فراوان و به میان آوردن اسامی مربیان بزرگ برای هدایت تیم ملی حالا نام سعید معروف بازیکن سابق تیم ملی را نیز به این مجموععه اضافه کرده تا یک بار دیگر با یک تصمیم جنجالی فضای والیبال را به شکل جدی متشنج کند.

انتخاب معروف به عنوان گزینه مربیگری تیم ملی در شرایطی شکل می گیرد، که بازیکن سابق تیم ملی حتی یک روز هم سابقه مربیگری در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود اما محمدرضا داورزنی که این روزها احتمال جدایی‌اش از مجموعه فدراسیون والیبال به شکل جدی شنیده می‌شود در واپسین روزهای حضورش در این مجموعه یک تصمیم بحث برانگیز دیگر اخذ کند تا رشته مهیج و پر طرفدار والیبال را گرفتار یک حاشیه عجیب و غریب دیگر کند.

هرچند هنوز تصمیم گیری درباره انتخاب سرمربی جدید تیم ملی قطعی نشده است اما بسیاری از منتقدان و کارشناسان با ابراز نگرانی از رفتارهای احساسی داورزنی بر این باورند قرار گرفتن نام سعید معروف در فهرست کاندیداهای احتمالی هدایت تیم ملی بسیار خطرناک است!چون ممکن است همانگونه که داورزنی در جریان کنار گذاشتن بهروز عطایی مقاومت به خرج داد و به توصیه های کارشناسان حوزه والیبال توجهی نکرد ممکن است برای دومین بار او یک ماجراجویی جدید را آغاز کند و با انتخاب معروف تیم ملی را با یک چالش وحشتناک دیگر رو به رو سازد!

تجربه حضور عطایی در راس کادر فنی تیم ملی و افشای حاشیه‌های پرشمار در این تیم پس از کنار رفتن او از جمع کادر فنی به وضوح نشان داد، اگر منطق و اصول در پروسه انتخاب سرمربی به کار گرفته نشود فرصت ها به تهدید تبدیل می شوند و تیم ملی والیبال روز به روز ضعیف تر خواهد شد که سرانجام این اتفاق ناکامی در میادین بزرگ بین المللی خواهد بود.

بررسی پرونده نتایج تیم ملی در سال های اخیر، حقیقت بزرگی را نمایان می کند که تیم ملی والیبال ایران هرگاه به یک مربی کاربلد و متخصص سپرده شده موفقیتی چشم نواز به دست آورده و در مقاطعی که انتخاب های دم دستی برای مربیگری این تیم صورت گرفته سهم ایران تنها ناکامی بوده و بس به همین علت به نظر می آید انتخاب های احساسی غیر اصولی می‌تواند سریال ناکامی‌های تیم ملی والیبال را تداوم بخشد و تراژدی جدیدی را برای والیبال رقم بزند.

البته طیفی دیگر نیز معتقدند در نهایت یک مربی خارجی هدایت تیم ملی والیبال را در دست خواهد گرفت و علت قرار گرفتن نام سعید معروف در میان گزینه های هدایت تیم ملی صرفا یک بازی روانی و تبلیغاتی از سوی داورزنی است تا اینگونه وانمود کند که به مربیان جوان و بازیکنان سابق تیم ملی نیز نیم نگاهی دارد و معتقد است آنها هم می توانند به گزینه های اصلی مربیگری تیم ملی تبدیل شوند.

با این حال باید دید آیا داورزنی برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی همراه با توقع افکارعمومی به سراغ یک مربی بزرگ خارجی خواهد رفت یا اینکه ساده ترین کار ممکن در مقطع کنونی را انتخاب خواهد کرد.  به نظر می رسد برای رونمایی از نام سرمربی جدید تیم ملی بایستی چند روز دیگر نیز منتظر بمانیم تا از این معمای چند مجهولی عجیب و غریب رونمایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیام روشن ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    جناب سینا حسینی - مقاله زیبا ، تحلیلی و هشدار دهنده جنابعالی به شکل هوشمندانه ای آینده واليبال ایران را به تصویر کشيده و لازم است دلسوزان واليبال آنرا بخوانند .