معاون وزیر صمت در راستای اجرایی‌ کردن سیاست دولت سیزدهم برای گسترش همکاری‌های تجاری و صنعتی با کشورهای آمریکای لاتین و پیرو توافقات انجام شده در سفر اخیر رئیس جمهور به این منطقه، در حاشیه نمایشگاه بین المللی «هاوانا» با معاون نخست وزیر، وزیر تجارت خارجی و معاون وزیر صنایع کوبا دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیگیری زمینه‌های گسترش همکاری‌های‌ تجاری و صنعتی با کشورهای آمریکای لاتین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «فرشاد مقیمی» که به عنوان نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و در پی دعوت معاون نخست وزیر و وزیر تجارت خارجی و سرمایه گذاری کوبا برای حضور در سی و نهمین نمایشگاه بین المللی هاوانا (FIHAV ۲۰۲۳) به کوبا سفر کرده است، در راستای اجرایی‌کردن سیاست دولت سیزدهم برای گسترش همکاری‌های تجاری و صنعتی با کشورهای آمریکای لاتین با مقام‌های این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این راستا، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با «کاپری ساز» معاون نخست وزیر و وزیر تجارت خارجی کوبا دیدار اختصاصی داشت و در این دیدار چگونگی همکاری درباره مبادلات تجاری در زمینه صنایع کوچک و متوسط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین مسائل مربوط به مجموعه شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه هاوانا که در فرایند عقد قرارداد با طرف‌های کوبایی خود دچار موانعی شده بودند مطرح شد که معاون نخست وزیر و وزیر تجارت خارجی کوبا قول مساعد برای رفع این موانع و تسهیل فعالیت‌های شرکت‌های ایرانی است.

معاون نخست وزیر کوبا در ادامه از غرفه‌های ایران در نمایشگاه بین المللی هاوانا کوبا بازدید به عمل آورد و از کارکنان خود فردی را برای پیگیری ویژه مسایل شرکت‌های ایرانی معرفی کرد.

معاون وزیر صمت کشورمان همچنین با معاون وزیر صنایع و رییس شرکت فولاد و صنعت «خه میس» نیز دیدار و گفت‌وگو داشت.

مقیمی در این دیدار، بر اعلام آمادگی برای همکاری در حوزه ماشین آلات کشاورزی، خبر داد و افزود: آمادگی داریم طرف کوبایی نیازهای خود در حوزه فولاد را اعلام کند تا ما در تامین مواد اولیه و واسطه کمک کنیم.

وی، با بیان اینکه در زمینه نوسازی و بازسازی صنایع نیز آمادگی همکاری داریم، اضافه کرد: سطح بالای همکاری در سطح رییس‌جمهور دو کشور زمینه را برای همکاری‌های اقتصادی در سطوح گسترده فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین از شرکت‌های کوبایی برای حضور در ایران و نشست تخصصی با همتایان خود دعوت کرد و ادامه‌داد: می‌توانیم قطعات یدکی ماشین آلات کشاورزی را برای شرکت‌های کوبایی تامین کنیم و در زمینه صنایع کوچک نیز می‌توانیم حلقه‌های مفقوده صنایع کوبا را تکمیل نمائیم.

معاون وزیر صنایع کوبا نیز در این دیدار با بیان اینکه در حوزه تولید تجهیزات کشاورزی و ماشین آلات مرتبط فعال شده‌ایم، گفت: در زمینه قطعات یدکی ماشین آلات کشاورزی به دلیل مشکلات مالی و فرسودگی ماشین آلات، ظرفیت نصب شده بالایی بلا استفاده مانده است. بر اساس نیازسنجی انجام شده از طراحی تا خدمات پس از فروش ماشین‌آلات را در کوبا انجام می‌دهیم.

«گونزالس» در ادامه این دیدار با بیان اینکه منابع آبی، نیکل و ظرفیت‌هایی داریم که نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم، افزود: در حوزه تبادل دانش و تجربه نیز می‌توانیم از ظرفیت ایران استفاده کنیم. یک هیات تجاری به ایران اعزام می‌کنیم تا با توانمندی‌های ایران به‌ویژه در حوزه صنایع کوچک و متوسط بیشتر آشنا شویم. همچنین می‌توانیم به عنوان قطب منطقه عمل کنیم و در آمریکای لاتین صادرات محصولات واحدهای تولیدی شما را داشته باشیم.

گفتنی است، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان نماینده وزیر در این نمایشگاه حضور یافت. وی، به همراه «احمد جوانمردی» مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان از پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بازدید به عمل آورد و ضمن معرفی مهمترین توانمندی‌های صنایع و شرکت‌های کوچک و متوسط کشورمان (SME) زمینه ارتقای مراودات تجاری ایران با دیگر کشورها را فراهم کرد.

در راستای اجرایی‌کردن سیاست دولت سیزدهم برای گسترش همکاری‌های تجاری و صنعتی با کشورهای آمریکای لاتین و پیرو توافقات انجام شده در سفر اخیر رئیس جمهور به این منطقه، پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در سی و نهمین نمایشگاه بین المللی هاوانا از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ آبان در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.