مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای نصب ۱۶ دوربین نظارت ترافیک جاده‌ای جدید در این استان اختصاص یافت.

۳۰۰ میلیارد ریال برای نصب دوربین در جاده‌های خراسان رضوی اختصاص یافت

به گزارش قدس خراسان، جعفر شهامت  افزود: این اقدام در راستای برنامه های زیر ساختی و ایمن سازی راههای خراسان رضوی به ویژه در جاده‌ها و گردنه‌های برف خیز انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سامانه های حمل و نقل هوشمند نقش شایانی در پیشبرد اهداف برنامه ریزی شده سازمان در مدیریت هرچه بهتر راهها و همچنین نظارت دقیق تر بر وضعیت رخدادهای جاده ای دارند و با افزایش و ارتقای این سامانه ها گامی بلند در تکمیل فرایند اهداف عالی دولت الکترونیک و به کارگیری توان حداکثری خدمات به زائران و مجاوران بارگاه امام رضا(ع) در راههای استان خراسان رضوی برداشته خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: نصب و راه اندازی ۱۶ دوربین نظارت تصویری جدید در طول راهها و گردنه های حائز اهمیت استان، ضمن پوشش حداکثری جاده های فاقد نظارت تصویری، امکان پایش مستمر و نظارت تمامی رخدادهای جوی و ترافیکی را مهیا کرده است و برنامه ریزی و اطلاع رسانی وضعیت تردد به هموطنان با کیفیت بهتری صورت خواهد پذیرفت و با نصب آنها تعداد دوربین های مذکور در طول راههای استان به ۷۰ دوربین افزایش خواهد یافت.

شهامت افزود: در حال حاضر در راه های خراسان رضوی ۵۴ دوربین نظارت تصویری، ۱۳۷ سامانه ثبت تخلفات سرعت، ۱۳۶ تردد شمار القایی و ۱۲ تابلو پیام متغیر(v.m.s) در سطح راههای استان فعال است.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.