معاون بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با یک نظام دانشی متفاوت در نظام آموزش عالی به دنبال مرجعیت علمی است.

دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال مرجعیت علمی

جلال درخشه معاون بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع اعضای هیات رییسه واحد علی آبادکتول گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور گسترده است و بیشترین آمار تعداد دانشجویان حضوری متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: تلاش های بسیاری در چهار دهه قبل برای پایه گذاری دانشگاه صورت گرفته که جای تقدیر دارد. اما از آنجایی که تغییر در نظام دانشی معطوف به اهداف کشور یک ضرورت است، دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای سند تحول و تعالی به دنبال این تغییر است.

درخشه با بیان اینکه ۴۰ درصد از سهم آموزش عالی کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد: این دانشگاه بدون تحمیل هیچ هزینه ای مسیر پیشرفت علم و دانش را با سرعت پیش گرفته است که به جرات می توان گفت هیچ دانشگاهی حتی در وزارت علوم از این ظرفیت عظیم برخوردار نیست.

وی اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی را حرکت جدیدی در نظام آموزش عالی کشور دانست و افزود: با مدیریت جهادی دکتر طهرانچی همه ظرفیت های دانشگاه در جهت تحقق این سند به کارگرفته شده است.

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مرجعیت علمی در دنیا و رقابت بین کشورها در تصاحب جایگاه علم و دانش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال سکوی پرتاب دانش و ورود به عرصه های دانش جدید برای به حرکت درآوردن چرخ های توسعه کشور و مرجعیت علمی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امور بین الملل یک مساله راهبردی در دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: از مجموع ۹۰ هزار دانشجوی غیرایرانی در کشور، ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند که این گواهی بر حرکت در مسیر برنامه های کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.