سخنگوی کاخ کرملین گفت: روسیه و چین قویا بر مواضع خود استوار هستند و فشار آمریکا بر این دو کشور بیهوده است.

 کرملین: فشار آمریکا بر روسیه و چین «بیهوده» است

به گزارش قدس آنلاین خبرگزاری تاس روز پنجشنبه نوشت: دیمیتری پسکوف با اشاره به نزدیکی مواضع مسکو و پکن به خبرنگاران گفت: در رابطه با فشار آمریکایی‌ها، زمان بارها نشان داده که این فشارها بیهوده است و ما قویا بر مواضع و مسیر خود ایستاده ایم.

پسکوف در اظهارات جداگانه ای با تکرار مواضع ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: مسکو، هرگز از مذاکره با اوکراین خودداری نکرده و نباید تحت فشار قرار بگیرد.

وی گفت: دیگران (از مذاکره) خودداری کرده اند و اگر درباره اعمال فشار سخن می گویند آنها هستند که باید تحت فشار قرار بگیرند.

پسکوف خاطرنشان کرد: مطمئنا بین مواضع ما با چینی ها در قبال اوکراین، اختلافات ظریفی وجود دارد. ما این را می دانیم و دوستان چینی ما علنا درباره آنها با ما صحبت می کنند. اما ما با چین به دلیل تشابه ایدئولوژیکی درباره دیدگاه مان درباره مسائل جهانی، عدم پذیرش سیاست‌های دیکته شده در مسائل جهانی و غیرقابل قبول دانستن بی احترامی به دیگران متحد هستیم.

سخنگوی کرملین گفت: ما درباره این مسائل از طریق مواضع مشترک خود صحبت می کنیم و این تضمینی است که از نظر راهبردی با چین هماهنگ عمل می کنیم.

به گزارش ایرنا، پوتین روز دوشنبه در پیام استقبال از شرکت کنندگان در نشست «گفت و گوی حزب روسیه متحد و حزب کمونیست چین» گفت: روابط مسکو- پکن در سطح بالا و بی‌سابقه‌ای از مشارکت جامع و راهبردی قرار دارد و پروژه های مشترک بزرگی در بخش های اقتصاد، حمل و نقل، انرژی، مسائل انسان دوستانه و سایر حوزه ها در حال اجرا هستند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: مسکو و پکن بر اساس روابط دوجانبه و در چارچوب سازمان همکاری شانگهای (SCO)، بریکس (قدرت های اقتصادی نوظهور جهان) و دیگر ساختارهای چندجانبه، تلاش های خود را برای حل مشکلات عمده بین المللی هماهنگ می‌کنند که این مساله به ایجاد یک نظام جهانی عادلانه و دموکراتیک کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.