مقام‌های نظامی اوکراین روز پنجشنبه از حملات گسترده پهپادی روسیه به مناطق «باخموت»، «لیمان» و «کوپیانسک» خبر دادند.

حملات پهپادی گسترده روسیه به مواضع اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، مقام‌های نظامی اوکراین روز پنجشنبه از حملات گسترده پهپادی روسیه به مواضع این کشور در شهر «باخموت» خبر دادند.

«ولودیمیر فیتو» سخنگوی  نیروی زمینی اوکراین گفت که نیروهای روسیه در 24 ساعت گذشته از ۴۲ پهپاد کامیکازه نزدیک شهر باخموت در استان «دونتسک» و ۱۸ پهپاد دیگر در جبهه «لیمان-کوپیانسک» استفاده کرده‌اند.

وی گفت: «می‌بینیم که فقط در یک روز از ۶۰ پهپاد استفاده می‌شود، روس‌ها به طور متوسط حدود ۴۰ تا ۵۰  پهپاد را به سوی اهداف اوکراین پرتاب می‌کنند.»

تحلیلگران معتقدند که فرماندهی روسیه بر این باور است که پهپادهای کامیکازه بیشتر به نیروهای روسیه برای غلبه بر پدافند هوایی اوکراین کمک خواهند کرد.

این مقام نظامی اوکراین اظهار داشت که روسیه از پهپادهای «اف‌پی‌وی» و «لنست» استفاده می‌کنند. سخنگوی نیروی زمینی اوکراین گفت:«وضعیت در جبهه باخموت کاملاً متشنج است، اما تحت کنترل است.»

دستگاه اطلاعاتی انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که روسیه در تاکتیک جدید خود موشک‌های کروز خود را برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین ذخیره می‌کند. رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که توقف پرتاب موشک از سوی روسیه نشان‌دهنده ذخیره‌سازی برای حملات آینده علیه زیرساخت‌های اوکراین است. در حملات هوایی اخیر به اوکراین، روسیه از پهپادهای تهاجمی انتحاری استفاده کرده و از تاکتیک قبلی خود برای استفاده از موشک‌های کروز فاصله گرفته است.

روسیه اکنون نزدیک به ۲ ماه از پرتاب موشک‌های پیشرفته کروز خود از ناوگان بمب افکن‌های سنگین خودداری کرده است و احتمالاً به این کشور این امکان را می‌دهد تا انبار قابل توجهی از این سلاح‌ها را داشته باشد.

اوکراین از مردم خواسته از وسایل خانگی مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده نکنند زیرا ممکن است با توجه به حملات هوایی روسیه میلیون‌ها نفر با خاموشی مواجه شدند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.